• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Tittar bara in och önskar God Jul till alla som försvinner över helgen!!

• BrudSommar2006

Klockarbol, men vad bra att du fått tag på tabletterna, det verkar ju läskigt med så låga värden helt plötsligt. Fast nu ska det väl bli ordning på det får man hoppas. Så det är kylan som gör att bilen inte fungerar så bra, skräp också.

Snigeln, jag säger detsamma, ät något du tror att du får ner, skaldjur? varma mackor? risgrynsgröt? choklad? köttbullar? något helt annat? Lite glögg kanske? Tänd lite ljus, sitt i soffan och amma och titta på tv. Prata lite i telefon om du orkar.

Jäklar vad jag fryser men maken säger att det inte är kallt inne. Jag känner mig inte som om jag håller på att bli sjuk men jag fryser så jag kan knappt sitta still.

• Tinga

Oupsie – usch, inte lätt att veta om du ska satsa på att försöka blir klar med den här terminen, eller bara låta bli, för att inte tvinga dig så hårt. Jag förstår att du å ena sidan tycker att det skulle vara skönt att inte behöva bekymra dig om den här kursen sen, men å andra sidan är det ju här och nu du är trött och sliten. Kram!

OMS – grattis till lysande resultat för dottern! Se nu till att ta åt dig en del av äran själv också, för utan dig hade det inte gått. Antar att du ser fram emot diagnosen med ”skräckblandad förtjusning”; skönt att få en ordentlig diagnos, men den kan förstås vara ”jobbigare” än man tror och vill. Kram!

Klockarbol – vad är det för upp-och-ner-vänd värld din dotters skola befinner sig i; inomhus på sommaren och utomhus på vintern? Stackars barn och stackars föräldrar. Ochså mycket elände och otur som du råkat ut för på sistone, utöver det oerhörda, är ju bara helt otroligt. Du är iallafall fantastiskt duktig på att berätta om det på ett underhållande sätt, men jag lider verkligen med dig. Kram på dig med!

Snaily – trist att julstämningen inte vill infinna sig, men lova att du inte skuldbelägger dig själv för det. Yngla bryr sig ändå inte det här året, och om man inte mår bra är det inget vidare att fira ändå. Vilken tur att läkaren hade en bra dag idag, så att du fick den där remissen. Känns allt lika eländigt fortfarande? Kramar i mängd!

Porchez – det är ju bra att du iallafall har en tid bokad hos kuratorn efter helgerna, så vet du att du kommer att få lätta på trycket då åtminstone.

Hattis – sega gubbar! Fast jag förstår att du tycker att de är trista.

Sweet – hoppas att du får en riktigt härlig och arbetsfri julhelg även du! Jag förstår dina dubbelbottnade känslor, och slits själv hela tiden mellan viljan att göra ett bra jobb (som kräver mycket tid av en) och att man vill vara ledig och tillsammans med familjen. Vad var det för snåljåp som bestämde att ett dygn bara ska ha 24 h?

Skåningar – har vi beslutat nu då att vi ses hos mig den 30:e vid 12? Är det EA, Mrs B, Oupsie och jag? Någon mer som vill komma? Hör av er om ni behöver adressen.

• Tinga

Jösses; vilket oväder det är här nu! Det både snöar och blåser massor; ingen bra kombination. Ta det försiktigt, alla ni som ska ut och köra idag! Jag vill passa på att önska alla en riktigt God Jul, innan ni försvinner iväg åt olika håll.

Själv sitter jag på kontoret, och det är så lugnt och stilla här; riktig julefrid. Senast kl. 12 är dock arbetsdagen slut för min del, och sen hoppas jag att det blir en lugn och skön julledighet, utan alltför mycket jobb. Har planerad ledighet ända till den 10 januari. Därefter är det bara 4 arbetsveckor innan vi åker till Gran Canaria för att fira min mammas 60-årsdag, så det finns en del ledighet att se fram emot framöver.

• Fru E

Morgonen startades med att det inte finns något vatten till toaletten på ovanvåningen   vi använde den mest på natten så någon gång de senaste två dagarna har väl rören frusit. Den stora frågan är nu bara hur man vet var det har frusit och vad man gör
    Kom ihåg när vi växte upp så hade vi samma problem på ovanvåningen och satt med hårfön och handdukar på vattenlåset men då visste pappa var det alltid frös, kanske skulle bädda in rören i täcken
    Det fungerar fint på nedervåningen och elementen är varma både uppe och nere, får nog ringa min käre far eftersom maken är i koma efter all övertid

• Ore

Läser ikapp och måste genast skriva:

Grattis Snorkis (och Snorkismannen) till S kommande syskon. Håller tummar, tår och blygläppar för att allt går bra.

(Och skulle du mista detta fostret, vilket bara inte FÅR hända, så kommer jag stå mellan dig och den madrasserade väggen så att du får en kram istället för en dunk mot madrassen... Det kanske blir tillräckligt många trådisar där så att madrasser blir helt onödiga...?)

• smint

Vill bara önska er alla en fin jul innan alla far iväg till era slutdestinationer  Tomte

• Fru E

Yeahhh en fungerande toalett och en kran som droppar en droppe då och då, dvs till slut så försvinner isen när dropparna blir fler. Det är nu som man inte vill vara husägare

• fru AM

GOD JUL alla önskar en sönderstressad AM ... Har haft allvarliga diskussioner med maken om hur jularna framöver ska planeras. Hans arbete toppar ju i intensitet innan jul (och även mitt eftersom hans företag är en av mina uppdragsgivare). Nästa jul åker vi bort - alternativt är klara med ALLT i november.

Hursom - nu firar vi jul ända in i kaklet!! Hej tomtegubbar och sätt fyr på tomteblossen och akta granen för sjutton gubbar!

Vi ses efter helgen! Hoppas alla får en bra jul.

Snaily: ibland "får" man ta paus från traditionerna - och när man precis fått en bebis är just ett sådant tillfälle då verkligheten får styra. Hoppas du får ordning på Bluesen eller vad det är. Kan jag hjälpa dig med råd eller ett lyssnande öra så inboxa mig. Stor kram!!!  

• Lapinette

AM - tycker det låter bra med att åka bort om det är så att man är totalt sönderstressad lagom till den 24:e. Annars så såg jag att en väninna på fb hade gett upp allt julbestyr och beställt catering. Hon insåg att hon omöjligt skulle hinna och orka.

Själv hade jag en mysig kväll med musslor och vin på Musslan igår och när jag kom hem tittade jag och maken på Sagan om ringen. Det blev sovmorgon imorse ... för mig gör det ju inget eftersom jag tagit ledigt men maken blev lite stressad när han insåg att klockan var 09.00 och hans alarm inte hade ringt.

För er som inte kommer att titta in här säger jag HA EN RIKTIGT HÄRLIG OCH SKÖN JUL!!!! KRAM

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!