• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Värdet = vädret! -------------- Fru E det konstiga är att jag inte känner mig stressad, bara att tiden försvinner. Gissar på att det är för att jag inte fått tillbaka krafterna sen jag hade influensa, så allt jag gör är segt och jag vilar/sover mer, även om det är några sömnlösa nätter ibland, typ i natt när det var hjärnspöken de luxe i mitt huvud ----------------- nu ska jag gå och hämta min pizza, orkar inte ens laga mat och tröttnat på mackor och fil

• Fru E

Porchez-du får titta in här och skriva av dig när spökena är som värst här är spökena många men jag sover som en stock men är trött ändå

Skinkan inhandlad och ska nu in i ugnen får se om maken hinner smaka den eller om han kommer hem vid tre i natt med

• porchez

vickan - vad skönt att ni kom fram, gått bra att köra?

FruE - de var det jag gjorde i natt, men de blev bara ett stort grattis inlägg till Snorkfröken, kom ju av mig helt

Det jag gjorde igår när jag var som mest ledsen var att ringa en gammal vän, sen pratade vi över en timme, känns så bra när man erkänner - jag mår skit och behöver prata!

Jag som trodde att jag mådde så mycket bättre när jag var inne och skrev sist, och nu har jag inget bokat besök på nästan en månad hos kuratorn, skräp också!

• snaily

Vinkevink och god jul till alla trådisar

Undrar om jag är den enda som inte tänker fira jul what so ever? Börjar kännas lite ledsamt, men vad ska man göra. Det är ju bara jag och maken och Yngla här, skippat alla julklappar, tanken på julmat får mig att kräkas och orkar inte uppbåda någon julstämning i övrigt heller. Det får väl bli nästa år! Men trist är det, jag gillar ju att fira jul med familjen i vanliga fall!

Undrar hur länge man ska låta den där bebisen sova egentligen, hon är så trött så här på kvällen, och så pigg på natten... Kanske blev hon trött av att vara på hälsocentralen flera timmar, även fast hon bara sov när vi var där.

BVC-besöket gick bra,  längd och vikt normalt. Sen fick jag träffa doktorn jag fasade för, men se hon hade en riktigt bra dag och var riktigt trevlig och lyssnade! Fick lämna en himla massa blodprover för att utesluta diverse sjukdomar, och så skulle hon fixa remiss till en psykiatrisjuksköterska som förhoppningsvis kan kontakta oss nästa vecka. Känns lite bättre att ha tagit tag i det hela nu.

• Fru E

Snaily-julmat är ändå överskattat ni har ju Yngla och det räcker och blir över
    Ta det i er egen takt och känn dig inte tvingad att fira jul med allt vad det innebär om det inte finns energi utan gör det ni känner för, det är minst lika mysigt.
    Jag kan nog inte komma med så många kloka barnråd tyvärr. Antar att de små liven i sinom tid fattar dygnsrytmen men att det kanske är lite tidigt än
    Ofta får jag mer energi och mår bättre när man just tagit tag i saker och ting

Porchez-hur ofta går du hos kuratorn? Känns naturligt att det går upp och ner, speciellt nu vid stora högtider kan jag tänka mig

• Fru E

Vickan-härligt att ni är framme i god tid innan julafton och hinner stressa ner vi åker inte förrän julaftons morgon men har å andra sidan bara 1 1/2 timme att åka om det nu inte snöar vill säga

• porchez

vinkelivink snaily!

Skönt att det gick bra hos doktorn, hoppas de inte hittar några allvarliga fel, att det bara är brist på nånting som du lätt kan åtgärda och bli piggare snart... Eller vad som bara du får må bra snart! Men förstår att jul inte är så speciellt just nu, men det får ni ta igen nästa år!

• porchez

Fru E - jag har gått en gång i veckan, mot slutet ,varannan vecka, för att jag varit sjuk och svårt att hitta tider, men nu inför jul och eftersom jag kände mig bättre så bokade vi nästa tid i mitten av Januari. Jag kan ringa honom när jag vill, men han skulle vara ledig mycket också, och jag orkar inte blanda in någon ny människa nu.

och du har helt rätt, helgerna är jobbiga, jag trodde verkligen inte det, jag som älskar jul? men det påminner mig ändå om hur ENSAM jag känner mig (OBS! känner mig, jag är inte så ensam egentligen)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!