• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Omsan - härligt att dotern blev godkänd!

• Lapinette

Klockarbol - att kroppen reagerar på psykisk stress är ju inte ovanligt. Min mammas lactos bröt ut när hon var deprimerad .. efter att hon fått veta att hennes stora kärlek hade varit otrogen. Hon behöll ingen mat och gick ned 10 kg (hon var inte stor innan). Folk trodde hon hade cancer och det tog lång tid för läkarna att hitta problemet. Då var det inte så vanligt/kännt med lactos. Önskar att du hade någon som kunde stötta/ta hand om dig! Du behöver det!

• Lapinette

Oupsie - låter verkligen inte skoj och antecknar foglossning som en av mina "skönt att slippa eftersom jag aldrig blir gravid lista".

• smint

Piggelin: kan inte låta bli att skratta åt dina minkyssar  Men förstår vad du menar, hela fb är ju fullt med bilder på julgodis, bullar, kakor och pepparkakshus.. 

Gjorde klart rocky roaden i morse så nu står den på terassen för att bli kall, i dubbla påsar så inte fåglarna skall känna doften av nötter..  

PB: Gud så mycket gott godis du gjort, trist att alla inte tyckte om det..  

klockarbol: Hoppas dom kommer hem som dom skall nu från London.

Oms: Härligt med din dotters betyg, vilka superföräldrar ni är. Härligt med en resa till Gambia. Och hoppas samtalet i januari går bra.

Oupsie: ja folk förstår inte hur man kan ha så ont av foglossningen. min kollega såg frågande på mig en morgon när hon frågade hur det var, sa att det gjorde skit ont just då, och hon bara men alltså vad är det som gör ont?? visst är det svårt att sätta sig in i men man behöver väl inte i frågasätta hela tiden.   Såg en tjej på tåget som också hade foglossning gissar jag på för hon tassade fram på kryckor..

• nennesjuttioåtta

hinner nog inte hänga här så länge för Pricken har redan sovit en timme och jag hann måla fönster och dörrfoder så länge samt städa på vinden inför släktanstormningen (fast jag är i samma klass som PBs make, är jag rädd – men det är så skum belysning där så ingen märker nog det, hehe). Nancy är skvatt galen och springer genom sin prasseltunnel gång på gång och tar med sig tygråttor och nu börjar hon leta ingång till flyttkartongen med julsaker. Granen står så grön och grann i källaren och doftar gott, ikväll blir det påklädning, var den nu ska få plats här uppe... Nåja. 

Piggelin – Snygga mintkyssar! Mina blev iaf små kluttar med choklad på men de ser verkligen för sorgliga ut och inte alls så där platta, runda fina. Och så smakar de inget gott heller. :--[ Konstig mint. 

Oupsie – åh vännen, vilken överjävlig foglosning och så karpaltunnelsyndrom på det. Jag är ju den som sagt att det går över efter förlossningen och för mig gjorde det det, mitt började ju i v 7 och var väl inte så där jättehemsk hela tiden, men tillräcklig ändå. Men jag känner även de som det inte gjort det för och det måste vara förjävligt! Jag fick ju höra av min vän som är PT att det var väl bara att träna, hon hade ju ingen foglossning. Jag skulle kunnat ge henne en känga med stålhätta i skrevet (då hade hon ju kunnat känna hur det känns, fast den smärtan går ju över) Hoppas de sista veckorna går fort nu och att jag har rätt

Klockarbol – åh herregud, jag blir helt matt bara av att läsa om din svårmor! Som om du inte hade tillräckligt med bekymmer, fy fan vad jag hade lackat ur! GAH! Hoppas du fick i dig bananerna även om du hatar det!

Nu skriker katten från källarn. Har hon frusit fast i dörren? 

• nennesjuttioåtta

*lyser på Snorkis* Förresten, såg i tidningen att du skulle komma hit idag och fira din 65-årsdag! Grattis!

Bistert ute idag, -18!

Snaily – hur gick det hos doktorn?  Ta dag för dag, lyd rådet om att bona in dig och Yngla i sängen och så får maken sköta markservicen!

Jag är så glad att jag stannade på BB tills jag kände mig hemvan, iofs var jag ju sängliggande i nästan 3 dagar så det fanns inte mycket annat att välja på, men tror ändå att det var väldigt bra. Så stanna länge om ni kan, håll fast er i dörrkarmen! Förstår också att man vill hem fort, men det är skönt att ringa på en klocka och bli ompysslad. 

• passionsblomman

Där sa du något Smint, fåglarna kanske skulle gilla mina Rocky Road!

Nu ska vi åka och fixa hem all mat, först Nabben och all den fina fisken, sedan Dövesta och den glada julskinkan, prinskorvarna och ostkakan. Sedan ICA.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

Vad vackert solen lyser genom de vita träden utanför! 

• nennesjuttioåtta

just det! Omsan!!!! Vad härligt att betygen blivit å bra! Och ha en härlig resa, hoppas du får vila upp dig efter en, minst sagt, intensiv höst! *kram*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!