• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • gosnosen

ville mest hoppa in här och önska alla en riktigt god jul innan alla försvinner åt olika håll! ser då superroliga nyheter. stort grattis snorkis! förstår att du känner dig rädd och inte riktigt vågar hoppas, men så skönt att allt ser normalt ut så här långt.

snaily jag hoppas att du får det stöd du behöver på VC idag, och att du snart mår bättre! stort styrkekram till dig!

tack alla för bra tips på vad som behöver införskaffas (och vad som inte är lika nödvändigt ). AM - blivande mormor är satt på att virka gallerfiltar, hon älskar att pyssla och blev jätteglad över uppgiften. känner dock att det är mycket jag inte riktigt har koll på, men än finns ju tid att utforska marknaden. får lite dåligt samvete emellanåt när vi faktiskt glömmer vilken vecka jag är i . vi vet båda två att det blir ny vecka på tisdagar, men den här veckan var vi jätteosäkra på om det var 29+0 eller 30+0. tur att barnmorskan hade koll när vi var där idag . hon skrattade bara och tyckte att det var skönt att vi var så avslappnade...

det ska bli skönt med lite julledigt, även om det bara blir precis över juldagarna. låter väldigt mysigt med en skånetrådträff! hoppas att ni får det trevligt!

stor kram till er alla och som sagt, god jul!

• muggles

gosnosen: god jul tillbaka!!!

Ta det lugnt i trafiken Cicci och ha en riktigt härlig jul!

Dusch - check Ah, skönt! Känner mig mkt piggare.

• Lapinette

gosnosen - GOD JUL!

mugglan - ja, risken är nog ganska stor att jag kommer att ha sjukt höga förväntningar och jösses om det vi inte boundar jag och barnet, då kommer jag att få skräck trots att jag vet att det kan ta tid etc. Tror det kvittar hur väl insatt jag är i ämnet (av allt ni skrivit och allt jag läst) så hoppas man och drömmer man om den där idealbilden.

• muggles

Lappis: ja men då ska jag ta och påminna dig om detta Det tog tid för mig att känna den stora kärleken för Moa också; den växer fram i vardagen (för vissa, för vissa kommer det ju på BB).

• Lapinette

Samtidigt så känner jag att jag vill försöka vara positiv så jag vill inte gå och oroa mig innan. Utan vi får helt enkelt se när den dagen kommer ... än så länge så är det ju ganska så avlägset.

• muggles

Klart du inte ska oroa dig nu! Det är ju rätt onödigt... Men bara att vara förberedd på att det kan bli lite annorlunda mot vad man tror, är nog bra. För ALLA blivande föräldrar.

• Lapinette

Jag är beredd på att våra liv kommer att bli totalt förändrade mot hur vi lever idag men jag tror inte jag kommer att förstå det helt och fullt förrän den dagen då vi har barn. Sen beror ju allt på hur pass "snällt" barn man får etc. Som sagt, fast jag läst om hur ni har haft det så kan jag inte riktigt förstå hur det är förrän jag själv är i den situationen.

Men eftersom det snart är jul och vi inte har några barn och inte ska fira den hemma dvs inga som helst förberedelser att göra så ska jag ikväll äta musslor och dricka vin med några väninnor (skippar nog skridskoåkandet innan pga kylan) och imorgon kommer vår kompis från Antibes hem till oss med en MASSA ost (vi står för vinet och tillbehören). Så blir det dagen före dagen före dopparedagen.

• Lapinette

Ser att jag missat Cicci men om du tittar in här från mobilen under bilresan nedåt landet så GOD JUL!!!!

• BrudSommar2006

God Jul alla som verkar vara på väg åt olika håll! Själv ska jag ingenstans och Iris ska gå på dagis som vanligt imorgon.

Klockarbol, sommarfirande inomhus och julfirande utomhus, det är ju så knasigt att det är kul! Fast inte för de som var där och frös förstås. Påminn mig, hur har det gått med din bil, går det att få den fungerande igen? Vad läskigt med dina värden utan att du haft en aning om det. Vilken tur att du gick och kollade dig. Du har väl fått tag på tabletterna nu i alla fall?

• Zozo

God Jul pa er alla.

Själv börjar jag bli ledsen och misströsta om att komma hem till julen.. CDG stänger 25% av flighterna imorgon.. Bara att vänta och se, men man BLIR ju sa ledsen! Inte alls i julstämning.. men men upp med hakan - ÄN Är inte var flight avstängd! Hoppas hoppas.. All I want for Christmas.... tadida!!

Stora julkramar at er alla!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!