• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet
    en riktigt fin jul önskar jag alla ni underbara vänner i tråden!

• sweetstreet

Och Oupsie,
    jag tycker du verkar så stark! Det där med igångsättning ska du absolut ha i bakhuvudet och prata mer med din BM om efter nyår tycker jag! Med de stora problem som du har är det vekrligen ngt ni bör tänka på. Särskilt som just karpal KAN gå så illa att man måste opereras! En av mina kompisar fick så svåra karpaltunnelsyndrom att hon var tvungen att operera båda sina händer för att inte permanent förlora känseln i dem!
    Så om du nu är såpass långt gången som du är tycker jag verkligen att du ska fundera på det!

• sweetstreet

Tinga!
    Hoppas inte snöovädret hos er gör att julen blir "lidande". Kanske slipper ni köra ute på vägarna för att fira med familj och vänner?!

AM,
    lilla du!!!! Jag förstår om det är stressgt inann jul! Själv har jag inga som helst ambitioner om att ALLT ska vara fixat ikväll. Det får bli som det blir och jag tror ändå det blir bra! man gör så mycket man hinner och orkar. Det är mitt nya motto...!
    Hoppas julefriden infinner sig hos er snart!

Mugglan,
    trist med klappen men den kanske hon kan få som nyårspresent då?
    Låter härligt med en stressfri jul!

Vickan,
    skönt att körning gick bra!

Nu go vänner ska jag göra det sista här på jobbet och sedan ska det hem och julstädas!
    Kramar till er alla!

• porchez

Börjar med att säga förlåt om jag drar ner er julstämning. Men jag bli galen, jag vill också vara glad, lycklig och må bra. Min bästa vän skrev precis ett långt FB status om hur underbart allt är just nu. Sorry men jag spyr på det, borde vara den bra vännen som skriver nåt kul tillbaka, men jag blir bara ledsen, ska vara glad för hennes skull... Min andra bästa kompis fick barn i natt och jag Är glad för deras skull, samtidigt som det suger hårt!! Jävla k*khuvud vad avundsjuk jag känner mig....

• Snorkfröken77

Tack för alla grattis, berättade för min bror idag eftersom han inte kommer vara med imorgon, han blev förvånad men glad.

porchez - man FÅR vara avundsjuk, det är mänskligt! *kram*

Vickan & Ore - Ni är bara för bra! *får tårar i ögonen*

Skulle egentligen bara komma in här och önska alla en under bar jul med massa kärlek och god mat och kanske en och annan klapp? Tomte

Vi har varit vid lilla hjärtats grav idag, stannade vid lokala floristen och bad om något som fryser vackert. Floristen och ägaren som även råkar vara vår träningsinstruktör berättade då att hon hade lite rosa rosor som var för utslagna för att säljas och sa att hon kunde göra något av det om vi ville? Vi sa ja och gick till ica för att handla, när vi kom tillbaka och hon visade höll jag på att svimma: Hon hade gjort ett jättestort arrangemang med 20 rosa rosor, tallkvistar och videung, så himla vackert. Och så fick vi betala 100 kr, det var så jag skämdes. Vilka underbara människor det finns! Det blev så fint hos lilla S. Dagens bästa helt klart!

• viktualia

Porchez - vi finns här för dig också och man FÅÅÅÅÅR vara asförbannad på tillvaron. Själv fortsätter jag vara arg över mensvärken.. men skickar över en stor dos Svenssontillvaro till dig - du är värd världens sötaste lilla familj!

Snorkis - alla kramar!

Ego - borde skriva två julrim till. .men men.. inväntar ytterligare inspiration... vilka stora bekymmer...

• BrudSommar2006

Här finns rum för både sorg, avundsjuka, mensvärk och julstress. Blandat med underbart julfirande, som jag hoppas att de flesta av oss lyckas klämma in till sist, på ena eller andra sättet och i stor eller liten skala.

Själv har jag funderat på hur man egentligen förklarar det här med jultomten, på alla julklappar står det ju God Jul från mamma/pappa/Astrid/mormor osv. För säkerhets skull har jag skrivit från tomten på några av paketen men maken tycker att det blir virrigt att typ tro delvis på tomten men jag tycker att då blir det som att man får julklappar av tomten men att man också ska ge varandra. Funkar inte det tro?

• passionsblomman

Inte en rad har jag läst, men bakat har jag, och strukit och...

...skitsamma vad jag har gjort och inte! Nu är klockan 3 på julaftonsmorgon, är det det som kallas jul-ottan?
    Jag avslutar min dan före dan och börjar min julafton med att tillönska er alla en synnerligen GOD JUL, alldeles oavsett upplägg, meny och sällskap.Tomte

Ni hör till De Viktiga i mitt liv och jag firar lite med er alla var än ni är. Må ni färdas säkert och stilla natt o helga natt hej tomtegubbar strålande jul stjärnorna gnistra och glimma och vägen vi vandra tillsammans hand i hand på jordens mörka rund. Tipp-e tipp-e tipp tapp.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Oms

Jag har lagt barnen under granen,
    klapparna i sängen, kakorna är tvättade
    golven är bakade, har hängt ut gröten i julkärven
    lagt skinkan i frysen, köttbullarna är slängda
    satt fjädrarna i riset, griljerat katten
    klätt granen m nybakta lussekatter - eller var det dem vi skulle ha på nyår?
    skitsamma, huvudsaken är att jag har järnkoll på allt!
    snart klar och inte ett dugg stressad...
    trevlig dj-vla midsommar på er!

God jul på er alla!!! hoppas tomten är snäll och omtöänksam och kommer med fantastiska paket till er alla!

Jag hörde av en vän som är väldigt andlig och spirituell att året 2010 har varit ett mkt jobbigt och tungt år för alla på denna gjord - det var ngt om planeter o energier hit o dit ett av de värsta åren för många, mkt har vait tungt och många människor har förlorat ngt kärt - däremot skulle 2011 bli mkt bättre och det bådar ju gott! hoppas att tomten vet om detta och ser till att paketen kommer jämnt spridda över året - speciellt till Snorkis, Oupsie, Klockarbol, EA, Porchez , pb mfl ja till alla såklart men mest till de av oss som tomten av ngn outgrundlig anledning verkar ha missat året som gått!

stor kram till er alla - o nej jag har inte läst ikapp,men ngn dag så...

• porchez

Ni är underbara var ochven utav er här inne! En stor jul  till er alla!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!