• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

PB fint inlägg, ha en riktigt God Jul nu!

• porchez

Oms - haha! Härligt att du har läget under kontroll och hoppas din vän har så rätt! Jag ser fram emot 2011, det kan ju bara bli bättre 

• porchez

Vaknade med en häääärlig julkänsla i kroppen idag! Så det blir nog en riktigt trevlig helg det här! Ska sluta spamma er nu och bara önska er alla underbara här inne en riktigt riktigt GOD JUL 

• smint

God jul alla. 

Här började julmorgonen redan 04.50 då dottern kissat genom blöjan och kunde sedan då rakt inte somna om.. men hon stannade i vår säng tills jag sa att tomten varit med paket i hennes julstrumpa.. Men hon kommer sova middag iaf pga det så då får vi nog vila lite alla 3...

Nu skall dom snart ut och busa lite i snön och jag skall sitta med fötterna i ett fotbad en stund.. och kanske rimma lite.. vet inte om de andra gör det men jag tycker det är lite kul, och på nätet finns det ju så mkt rim så det är ju ganska lätt

Ha en underbar helg allihopa.  KramHjärta 

• Oupsie

Tittar in för att önska en riktigt God Jul till alla fina människor här inne!

Hoppas att ni alla får en lugn och fin jul och något fint från tomten!Tomte

HjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärtaTomteHjärta

• Klockarbol

En riktigt God Jul till er alla och en extra kram till Porchez!

Efter 7 resor och 8 bedrövelser och alldeles för stor portion svårmorkrångel i går så brände jag min lön på en Chrysler Stratus till mig!
    Den är blekt grågrön och har allt lull-lull inklusive full styrservo (europeisk fullservo visserligen men mina onda händer jublar!!!).

Skönt att åka till mamma i Sthlm i en bil som faktiskt fungerar!!

Dottern med kompis sprang gatlopp på flygplatsen i Oslo och hann med planet till Arlanda så även dom kom på plats sent i går kväll.
    Deras bagage kom i dag.

O jobbar ju och är kvar hemma.
    Jag har laptopen och hårdisken från den stationära datorn med mig. Enda sättet att (så långt det är möjligt) förvissa mig om att han inte surfar. Tillit är obefintlig från min sida så så fick det bli.
    Då vi ser tv via bredbandet så kändes det onödigt taskigt att ta med modemet så han skulle bli utan tv oxå.

Storebror har laptop med uppkoppling med sig så den snyltar jag på nu.

Kram på er alla och jag säger som Omsan - trevlig dj-vla midsommar på er!!

• Snorkfröken77

Hoho i stugorna! Här sitter jag mol allena, maken har däckat i migrän, han kämpade på tappert men bev vitare och vitare i ansiktet, när sista gästerna gått var det bara att fösa honom i säng. Jag har röjt allt och kollat på alla fina julklappar jag fått och nu sitter jag här...känner mig lite ensam faktiskt.

Julafton blev bättre än förväntat, vi åket ut till graven imorse och grät en skvätt och konstaterade att floristen hade rätt, rosarrangemanget hade frysit så att rososr nu såg ut som marsipanrosor, mycket vackert. Annars gick allt bra, fick dock bita ihop när en av julklapparna vi fått av brorsan var att han hade önskat Top Gun Anthem av radiohjälpen i Sigrids namn (han hävdade envist att hon skulle bli sveriges första kvinnliga stridspilot , hon var ju på sin första flyguppvisning i min mage när jag var i åttonde månaden och både jag, maken och bror älskar flygplan) då var det nära till tårarna. Precis när våra föräldrar skulle åka hem så sa maken att om allt går bra så kommer vi bli fler i sommar, de blev väldigt chockade men glada, pappa blev mest rörd och hade svårt att hålla tillbaks tårarna. De förstod precis att vi inte ville att de skulle berätta för någon än, jätteskönt.

Nu tror jag att jag ska gå och lägga mig brevid maken på sängen och läsa lite bok.

Många kramar till er alla, hoppas ni har en underbar julafton det förtjänar ni alla! Hjärta

• snaily

Snorkis
    Många julkramar till dig! Vad jobbigt med makens migrän! Å vad tårarna trillar här när jag läser ditt inlägg om blommorna och flygplanen och din pappa och allt.

Tårar för typ hundrade gången idag förresten - jag känner mig också ensam idag, väldigt ensam. Har nyss pratat på skype med familjen, saknar dem! Jul med bara mig och maken känns fattigt på något vis, även om vi är en egen familj nu, jag vet, men vi har ju inte landat i den känslan riktigt. Maken ansträngde sig och fixade julmat så fint, och när vi äntligen skulle äta i lugn och ro med lite tända ljus så vaknade Yngla och var skrikig och otröstlig. Så det blev mat i skift, kall mat för mig. Antar att det bara är att vänja sig!

Nu ska vi öppna våra enda julklappar (varsin). Lite glass får duga till efterrätt, kanske med lite maränger och grädde också.

Klockarbol
    Grattis till bilen (!?), låter ju superbra!

Hå hå ja ja, skönt att den här julen snart är slut.
    Men får ändå hoppas att ni andra haft en skön och trevlig julafton med nära och kära! Vi siktar på det nästa år!!

Puss o kram Hjärta

• Piggelin1

Åhhh, Snorkis, sitter här alldeles rörd & tårögd efter att ha läst dina två inlägg.
    Vilken underbar florist/medmänniska! Känner igen det där med rosor att det fryser fint, har köpt det till min brors grav uppe i Jämtland när jag varit där vintertid. Blir så himla fint

Klockarbol - gott att dottern kom hem! ...och grattis till bilen!

Julkramar till er alla, hoppas alla kom fram dit ni skulle i snöstormen.
    ...och en extra kram till Porchez - känns som om du behöver det

Lite trött här, man vill verkligen att allt ska flyta en sån här dag, men så när A vill ha sin vilja igenom/trotsa/vara allmänt jobbig för femtioelfte gången här hos mina föräldrar, då börjar jag tappa tålamodet (& labil som man är pga amningshormnoner plus lite sliten/trött - då blir det nära till tårarna mitt i ilskan/frustrationen/irritationen... )
    Jaja, nu ligger hon & sover iaf, liksom lilleman, får passa på att njuta lite av lugnet en stund tillsammans med mina föräldrar & mannen!

• Piggelin1

Snaily, massa, massa julkramar till idg med, ser att din plupp är grön! Känner igen den där ensamhetskänslan jätteväl. Å ena sidan vet man att man gör det bästa/som passar en just då (som att fira själva i er nya lilla familj hos er nu), å andra sidan saknar man familjen/det man kunde /skulle gjort annars. Har haft precis samma känsla många ggr, i flera olika sammanhang.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!