• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Zozo - GOD JUL och jag hoppas ni kommer iväg! Det är så många som blir strandsatta nu när det snöar överallt.

• Fru E

God Jul alla om ni inte hinner in här igen

• Fru E

Tinga-bestämde vi någon tid hos dig den 30

• Fru E

Oupsie-skickar ett stort gäng med styrkekramar till dig fy för att ha så ont av att röra sig och nu karpalt också verkligen inte rättvist!

• Fru E

Klockarbol-nej men ännu en sak som drabbar dig säger som Lappis gör smoothies med bananer i så går det kanske lättare att äta det
    Hoppas att julafton ändå kan bli dräglig så gott det går för dig

Porchez-glöm inte att andas och ta det lugnt med! Allt hinns med inom sinom tid säger hon som själv är stressad över att vårt hem inte är så presentabelt...

• Fru E

Hattis-hoppas den glada gubben hinner komma innan jul, eller så får ni smyga undan någonstans

Här ska det bli intressant att se när tanten behagar anfalla, mf började den 22 men antar att kroppen är lite ur gängorna nu

• Fru E

Zozo-hoppas ni kommer hem till julen!

Har en kollega vars man var tvungen att åka till England i början av veckan i jobbet så hon var sådär glad över att inte veta om han kan komma hem i tid eller inte

• porchez

Lugn dag på jobbet, så jag hinner både läsa och skriva. Kul att höra hur ni julpysslar/inte julpysslar hemma. Alla har sin grej de gör och klart det är olika om man har barn och inte samt ålder på barnen. ---- många på mitt jobb hittar ingen julstämning iår alls, vet inte vad det beror på. Värdet är iaf. som det ska även om det har sina nackdelar, Zozo hoppas ni kommer iväg som ni ska. Och jag hoppas min systers tåg går som det ska så hon kommer hem i jul. Vill inte fira jul utan henne, räcker med att det är första julen utan morfar som dog i februari ( eftersom vi firar hemma i hans och mormors hem så är det väldigt påtagligt. Pappa firar jag inte heller med längre sen han och mamma skiljde sig. ----- Snaily vet inte om jag sagt något men kram och hoppas du får hjälp. Har inga råd att ge, det har du redan fått från andra kloka mödrar här i tråden -------- och kram till PB, jag som bara drömmer dagarna i ända om att träffa min andra hälft, så är det lite skönt att höra att allt inte enbart är en dans på rosor förlåt om jag tar din ilska till något bra för mig! För jag vet hur det är, jag har bott ihop ned en karl som inte kunde göra mycket rätt ---------- säkert mycket mer jag vill skriva, men hoppas jag får lite mer tid att "hänga" med er i julhelgen. Nu ska jag packa ihop mitt på jobbet och åka hem! God Jul på er så länge!

• Tinga

EA - nä, ingen tid bestämd, men vad tror du/ni om 12-tiden? Då behöver man inte stressa på morgonen, och så har vi gott om tid på eftermiddagen också.

• Tinga

God jul, förresten, alla ni som försvinner härifrån nu! Själv jobbar jag halvdag imorgon, så jag kommer nog in här en liten runda också.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!