• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

mugglan - här har du en som inte julpysslat ett jota... och som när jag läste ditt inlägg precis inser att jag inte borde ha suttit här vid datorn och hängt sedan Trollet somnade för en halvtimme sedan.. utan borde ha slagit in julklappar... baaaaaaaaaaaa jag är SLITEN... initiativförmågan är sådär.. Inväntar att maken kommer hem nyklippt och sedan börjar projekt Bege sig till hemstaden för julfirande... dvs packa bilen sprängfylld...

• muggles

Oupsie: du undviker väl salt mat (inte lätt i jul jag vet) med tanke på vätskeansamlandet? Fick du övningar att göra också? De hjälpte mig mer än handledsskydden...

Lappis: en viss form av baby blues kan nog drabba dig/er också. Det handlar väl mkt om att man har väldigt upphaussade förväntningar på hur babylivet ska bli. Man ser bilder på glada mammor med rosiga förnöjsamma bebisar och ibland blir ju verkligheten en helt annan. Och jag kan tänka mig att era förväntningar kommer att vara ganska upphaussade efter all den här väntetiden... Tänk om du inte känner den där omedelbara mammalyckan som du har förväntat dig? El så är du klok nog att inte förvänta dig det...

• Lapinette

Har inte heller julpysslat förutom gjort min årliga chokladkola och rimmat. Skulle slå in julklappar igår men efter alla psykbryt jag får när jag öppnar där vi har presentpapper (för att jag alltid får hälften av alla papper och kartonger i huvudet) så slängde jag ut allt och städade där istället. Julklappar kan jag slå in imorgon när jag är ledig.

• FruCicci

Grattis Snorkis! Underbara nyheter! Vilken fin jul-klapp till alla i storfamiljen!

• Liten med Mindre

Krya på dig Muggles!

Och massor med energi och ork till Oupsie och Klockis! Heja heja!

Håller på att packa det sista, efter en ångestfylld gårdagkväll. Måste verkligen släppa pack-ansvaret till maken när han nu ska vara hemma med barnen. Det räcker gott o väl att packa åt mig!

Piggelin - du är definitivt inte ensam om att tappa fattningen när det gråts åt höger o vänster, maten ska lagas och det ligger överskotts-rapar och tappade blöjor överallt. Det är tillfällen man blir extra glad att trampa på en bortsprungen legobit. Minns fortfarande min första dag hemma med båda barnen - lilleman grät och skulle äta, Mindre var hård i magen och klutten fastnade halvvägs o gjorde grymt ont. så hon grät med. Tror även pannkakan stekte väl på spisen...

PB - dags att fixa hem ett par goa "tjejfilmer" och mumsa godis. Så kan killarna sitta sura med sin aladdinask.

Önskar än en gång alla en rofylld, smärtfri och fröjdefull jul!

• muggles

Liten och Piggelin: jag tänk då hur jag kommer att få det med TVÅ bebisar som skriker i kapp Fast fördelen är väl att vi kan vara hemma båda två (om vi har råd...).

• muggles

Lappis och Liten: tack för kryapå! Känns faktiskt skönt att inte behöver ens kolla mejlen (som jag gjorde igår). Ska bara göra den där ansträngningen (som det faktiskt känns som) att duscha. Snaaaart... vilken timme som helst.

• FruCicci

hej alla,

jag är så stressad med jobb och familj så jag har inte hunnit med någonting på favvis bt tråden!
    idag åker vi söderöver i bil, hujedamej... och ska fira jul med familj...

Önskar er alla en härligt fin jul och ett riktigt gott nytt år!

kramar Cicci

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!