• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Hej mina vänner. Läser och läser men ändå inte ikapp, måste återigen fråga? Vart tar tiden vägen?? Julgardiner, bak eller godis finns inte i mitt hem. Griljerat julskinka och postat julkorten (idag efter x antal vänder när jag glömt dom) mer jul är det inte hos mig. Och just nu vill jag inte fira jul eller nyår alls. Jag orkar helt enkelt inte! Men stor kram till er alla!!

• Oupsie

Snaily, hoppas att det är en annan doktor än stolpskottet, eller att hon åtminstone inte är något stolpskott mot dig! Stor kram!

Tinga, tack . Men jag vet inte om jag gör det så bra. Fick ett inte så sympatiskt psykbryt här innan idagSkäms. Din tanke om trådträff låter jättetrevligt. Jag ska nog inte erbjuda mig att ta med något hemlagat, men jag kan alltid köpa något som kan behövas.

• Tinga

Snorkis - ja, alla försök till att stilla din oro får ju ses som goda, oavsett om de uppfyller sitt syfte eller ej. hoppas verkligen att ni kan komma fram till en förlossningslösning som ni blir nöjda med, du och din man. Hur känner din man förresten nu; samma blandade känslor som du, gissar jag?

• Tinga
    Tinga skrev 2010-12-21 20:54:54 följande:
    Snorkis - ja, alla försök till att stilla din oro får ju ses som goda, oavsett om de uppfyller sitt syfte eller ej. hoppas verkligen att ni kan komma fram till en förlossningslösning som ni blir nöjda med, du och din man. Hur känner din man förresten nu; samma blandade känslor som du, gissar jag?
    Blev inte riktigt färdig här.

Män känner sig ju ofta lite utanför under en graviditet, men det som ni varit med om kanske gör att din man känner sig mer delaktig den här gången. Eller?
  • Tinga

Oupsie - men det är ju faktiskt inte vilka småkrämpor som helst vi talar om, utan du har ju t ex gått med kryckor i flera månader redan; det är klart att man får ha psykbryt ibland då.

• Tinga

Här i tråden upplever jag iallafall inte alls dig som gnällig eller så, fast din man kanske har en annan åsikt.

• Snorkfröken77

Tinga - Han är mycket coolare än jag och en obotlig optimist så han vill tro att det ska gå bra även om han inte vågar tro på riktigt förräns vi har en levande baby i famnen. Han är mycket mer "med" nu, för nu vet han precis som jag, vad man får på slutet.

• Tinga

Oj, nu blev det visst spam här! Tror att jag snart ska dra mig mot bingen, för 4 + 5.5 timmars sömn de två senaste nätterna i kombination med två tuffa dagar på jobbet börjar ta ut sin rätt. Influensan verkar iallafall ha givit med sig, eller så kommer den med full kraft på torsdag lunch när jag äntligen slappnar av och ska vara ledig.

• Snorkfröken77

Oupsie - Vem skulle inte få psykbryt om man som du haft foglossning i månader redan? Konstant smärta är ju det bästa sättet att bryta ner någon psykiskt så det vore ju mer märkligt om du inte fick bryt med jämna mellanrum. *kram*

• Snorkfröken77

Ja, nu ska jag också dra mig tillbaks, tack för att ni är så fina Hjärta

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!