• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

BS jag roar mig med att slå in julklappar medan maken jobbar till sent inatt tydligen jaja inte behöver man väl umgås eller så

• Piggelin1

Nämen vad skådar mitt norra öga?!?!? GRATTIS Snorkis! Vilken hemlighetsmakerska Du är!!! Vilka UNDERBARA nyheter!!! Många mpnga kramar!!
    Tänkte på dig i förra veckan då jag träffade en kompis, som just berättade om sin väninna som råkat ut för samma hemska erfarenhet som ni, förra hösten. Men nu, faktist samma dag som vår lilleman föddes, så fick de en liten flicka! Härligt att KUB gick bra!!

• nennesjuttioåtta

vilken jäkla cliffhanger, Snorkis! Är det möjligt, ååååååååhhhh hoppas hoppas!

• nennesjuttioåtta

Finns det så många andra KUB att göra?!? WOHOOOOO!!!

• Fru E

Nenne nej det tyckte inte jag heller men ville inte trampa i klaveret

• Fru E

Är det någon som har tråkigt så har jag 35 m taklist i hallen som behöver målas

• Snorkfröken77

Hej, förlåt att jag var ofin och försvann.

Ja, det är den sortens KUB, jag är gravid. Jag har haft svårt att ta till mig det och mått ganska dåligt psykiskt så jag ville ligga lågt tills vi fått det bekräftat på UL. UL var en pärs och jag grinade hysteriskt, men skönt när det var gjort. Mina känslor är väldigt mycket tveeggade just nu, jag är glad men väldigt rädd och samtidigt så sörjer jag S så jag tror mitt hjärta ska gå sönder. Jag blev även så ledsen för EA och PB skull och hoppades så på båda och det kändes jättejobbigt när det inte gick vägen.

Hoppas ni ursäktar att jag inte skrivit något tidigare? Ni är iaf de enda andra förutom, maken , chefen och psykotanten som vet något, så skriv inget på FB eller nåt. Min plan är att bara berätta för närmsta familjen på julafton och be dem hålla tyst tills RUL är gjort. Jobb och vänner får reda på det när det absolut inte går att dölja längre.

• nennesjuttioåtta

*kramar om Snorkfröken så hennes näsa blir blå*

• nennesjuttioåtta
    BrudSommar2006 skrev 2010-12-21 19:01:54 följande:
    Men tänk att hon gick och badade! Bara så där. Jag får spader, detta är mer än mina nerver och min nyfikenhet klarar. Snorkis! Hohoooo!
    Fan vad du är skön, haha!
  • Liten med Mindre

Åh - nu slapp jag hålla andan länge! Grattis Snorkis - förstår verkligen att det är blandade känslor, både för S's skull, och för hur det ska gå. Tummar o tår knollrar ihop sig för att det ska gå vägen för er denna gång och att S får syskon.

Tror ni min packning är klar???
    Blä - näe. Inte alls. Och inte kan jag gå o tvätta i tvättstugan heller - för maken är o handlar mina julklappar, och Mindre har svårt att somna, för nu har vi kommit till "monstret under sängen" stadiet i utvecklingen.

Måste man ha nya kläder till alla helgens middagar med släkten - samma människor varje dag? Kan ju packa hela garderoben i så fall...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!