• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Nu vaknade Amanda - slut på lugnet
    Ha det gott!

• passionsblomman
    Piggelin1 skrev 2010-12-21 14:56:09 följande:
    PB - jag törs! Har ju redan tordats (heter det så?!) en gång! Men så länge det är sånt här väglag med mängder av snö, som det är nu, så håller jag mig nog borta från de småländksa skogsvägarna! Mars ngngång kanske?
    Taget!

Åååh vad roligt det ska bli!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Ser att Piggelin är inne och spammar !

Själv har jag ätit julbord och pratat med kunder och är nu lagom zzzz.....zzzz....

• BrudSommar2006

PB, hörde du att han hade dammsugaren på i alla fall och stökade runt med den eller har han helt enkelt struntat i det? Kan du inte gå upp och dammsuga det rummet din pappa ska ha och strunta i resten, det är inte roligt att bråka när man har gäster, alternativt kan ju maken få ta resten men då får din pappa ställa in sina saker där de ska vara i alla fall och slipper vänta på det i fall att han vill vila.

• BrudSommar2006

Att det blivit så många klappar till Iris beror på att vi sparat på allt som hon behöver till julklappar, typ pyamaser, trosor, vantar osv plus att hon får skidor och skridskor och så har hon ju önskat sig ett par saker själv också som fler delar till sin järnväg. Astrid får inte alls många presenter men hon behöver ju nästan ingenting heller.

• BrudSommar2006

Jag har nu gjort PBs kola två gånger. Första gången blev den helt perfekt, fast jag fick koka den i nästan en och en halv timme istället för 30 minuter - 45 minuter som det står i receptet. Igår kväll skulle jag göra om det men då tappade jag ner en massa extra socker i av misstag när jag slant med handen och jag hade inte ingredienser att börja om så jag gjorde i alla fall. Fast dels delade smeten på sig lite och dels blev den jäkligt hård och nästan omöjlig att skära i bitar! Fast den går ju att äta i alla fall.

• passionsblomman
    BrudSommar2006 skrev 2010-12-21 15:55:47 följande:
    PB, hörde du att han hade dammsugaren på i alla fall och stökade runt med den eller har han helt enkelt struntat i det? Kan du inte gå upp och dammsuga det rummet din pappa ska ha och strunta i resten, det är inte roligt att bråka när man har gäster, alternativt kan ju maken få ta resten men då får din pappa ställa in sina saker där de ska vara i alla fall och slipper vänta på det i fall att han vill vila.
    Jodå, han gick omkring hör i en evighet med åbäket dånandes bakom sig. Han bara skiter i detaljer som att dra ut saker för att komma åt och trösklar och hörn är inte så noga och i övrigt kan man fösa mer än suga. Och mattorna? Nää, dem har jag inte dammsugit.
    Kuddarna i soffan? Va?

Iallafall så får pappas grejor stå i hallen tills far i det här huset har burit upp dammsugaren och gjort om det rummet och tv-rummet. Därmed punkt. Han ska också komma ner och tala om att han inser att där fanns saker kvar att suga upp och medge att jag inte "gnatar om ingenting". För skulle jag städat det där nu, då är ju "bevisen undanröjda". Nedervåningen är nu färdig, så pappa kan vara härnere med mig så länge. Sedan får jag väl gå upp och bädda medan de gör kaffe på maten eller något.

Men själva GREJEN, att man inte ska kunna lita på att en sak är gjord, vilken sak det än är gör mig helt rabiat.

Nu ska jag gå ut och piska våra soffkuddar i snön. Det är dåligt för min ledvärk, men förhoppningsvis bra för att få ut lite aggressioner.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • smint

Piggelin: Tack för tipset om tandläkar sidan. Vi fick en pixibok när folktandvården skickade ut kallelse till dottern. Moa går till tandläkaren hette den. Den är uppbyggd på samma sätt som filmerna på sidan du visade. Toppen. Skall bli spännande att gå dit med henne i mars..

PB: Jäkla städning, och nej du skall inte städa, sätt dammsugaren i handen på sambon när han kommer hem. Hur gick det föressten för honom på intervjun?

Brudsommar: Fina bilder på dina barn på FB  ja vi har sparat en del saker hon behöver till jul nu.. bla en barnsax att klippa i papper. Hon har sista tiden intresserat sig för det på fsk så hon säger ofta det hemma, köpa barnsax till mig.. så det kommer bli bra. hon fick en tidig julklapp igår, hennes pulka har vi dragit sönder nu till fsk så jag såg jättesöta stjärtlappar på stadium så hon fick välja vilken hon ville ha.. pulka kan vi låna av grannen i värsta fall.

Nu är det matdags. kikar in sen

• viktualia

lätt utmattad Vickan.. pendling är eländigt.. men men..  nu har jag "jullov"

Snaily - hade missat HUR deppig du var!! *kramar om läääänge*

• Oupsie
    Piggelin1 skrev 2010-12-21 14:36:08 följande:
    Glömde ett viktigt INTE i meningen här ovanför! Jag strök ALDRIG ngn av hans skjortor under den tid vi var tillsammans... Röda varningslampan lyste liksom väldigt starkt där redan från början. ...och antagligen var jag nog aldrig så himla kär i honom heller. Mer rebound efter en annan relation tidigare... Mugglan, du vet vem...
    Och han bönade och bad "kan jag inte få stryka mina egna skjortor, snälla snälla" men Piggelin vägrade hårdnackat att släppa fram honom till strykbrädan

Det hade varit något .
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!