• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Vickan, grattis till "jullov". Hur länge får du vara ledig? Skulle ni fira jul med din familj i år?

• Oupsie

Åh, PB, jag blir också helt galen på sådant! Skrikandes

Hur svårt kan det vara att städa ordentligt?!! Jag har ju inte städat på ett tag nu så det har ju legat på maken att sköta det... Vilket i och för sig har varit jäkligt nyttigt för honom för att inse att jag i vanliga fall har gjort en massa saker som han inte ens har märkt att jag har gjort. Men det där med dammsugning, maken har gått runt och nyst den senaste tiden, och jag försöker förklara att det kanske beror på dammråttorna som ligger lite här och var. "Vadå, jag har ju dammsugat" "Mmm, men du missade nog en del för så stora dammråttor bildas inte på en dag eller två." "Ahaa...Förvånad"

• Snorkfröken77

Hej alla fina trådisar!

Grattis till lill-sniglan Snaily! Hoppas du får den hjälp du behöver och att du mår bättre snart.

I dag har vi varit på KUB, allt såg fint ut.

Nu badkaret.

• Fru E

Snorkis-vänta lite nu ska ni ha en liten

• Fru E

*Hoppas att jag inte trampade i klaveret nu men KUB är väl KUB*

• Oupsie

KUB Snorkis . Men grattis ! Vilken överraskning, eller har jag helt missat det här sen tidigare?

• Oupsie
    Fru E skrev 2010-12-21 18:17:02 följande:
    *Hoppas att jag inte trampade i klaveret nu men KUB är väl KUB*
    Ja, jag får nog säga det samma.
  • Fru E

Oupsie-hur var det är du här nere i mellandagarna -? tänkte på trådträffen som vi inte bokat än

• BrudSommar2006

Snorkis, men hallå, du kan väl inte gå till badkaret nu, kom tillbaka geeeenast!!!???

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!