• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Snorkis – vilken jULklapp, förstår ändå att det måste kännas oerört jobbigt och läskigt! Åååh, vad jag ändå är glad för er skull, att S ska få en syster!

• Oupsie

Snorkis vännen, klart vi ursäktar . Inser att det måste vara jättekämpigt för dig och jag förstår att ni väljer att ligga lågt med att berätta. Hoppas så att det snart kommer att kännas bättre för dig! Stora kramar och grattis till dig och maken.

• BrudSommar2006

Och grattis och tumhållning till Snorkis!!!

• Snorkfröken77

Nenne - En syster? Inte en bror då? *ler*

Tack för grattis, känns helt surrealistiskt och som att jag ljuger.

Jag har förresten fått den där knappen vi så länge eftersökt som visar om man är gravid eller inte, fast den funkar inte som en knapp. Innan mensen skulle komma upptäckte jag att jag hade fått tillbaks mina eksem i hela armhålorna och under brösten igen, jag sa till maken då, jag tror jag är gravid. Och så var det. Verkar som att något händer i min kropp när jag är gravid som inte huden gillar.

• MSW

SNorkis: *gråter lite* Grattis! Det måste, måste, måste gå vägen! Förstår både blandande känslor och att ni legat lågt (och vill fortsätta med det)! *kramar till dig och maken*

• Snorkfröken77

Jag kommer verkligen behöva er framöver, fattar inte hur jag ska fixa det här om jag ska vara ärlig. Och jag fasar för att börja känna fosterrörelser (jag är inte som alla andra i det fallet numera)

• viktualia

Snorkis - älskade cybervän!!! Är det någon jag unnar en fridfull graviditet, en hyfsad förlossning och som resultat tidernas sötaste unge... så är det dig...  ååå blir helt rörd.... *kramar om dig i evigheter*

• Snorkfröken77

Om jag mister det här fostret också, kan ni lova att någon av er kommer och hälsar på mig i min madrasserade cell med snälla farbröder i vita rockar som kommer ta hand om mig då?

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2010-12-21 20:06:20 följande:
    Jag kommer verkligen behöva er framöver, fattar inte hur jag ska fixa det här om jag ska vara ärlig. Och jag fasar för att börja känna fosterrörelser (jag är inte som alla andra i det fallet numera)
    *sträcker ut tassen och tar tag i din* gumman!!!!!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!