• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia
    Lapinette skrev 2010-12-27 16:21:11 följande:
    gosnosen - när är det bf? Du har säkert sagt det förut men jag har sånt otroligt dålig koll på alla här inne (även om det just nu inte är så många att hålla reda på). Jag råkade säga till min mamma igår att jag mått illa på juldagen och fick självfallet höra "är du gravid"? Tänk att man fortfarande ska få den jäkla kommentaren . Orkade faktiskt inte ens bli sur.
    Nääeee  vad surt!!!! Tänk att det finns nära anhöriga som på allvar tror att en sådan nyhet skulle lanseras på det sättet... blir ARG å dina vägnar...Demon
  • _koko_

Tillägger att jag haft våta drömmar om en "äkta" assistent i många år och också trott att det var en sån som mina föräldrar hade... Men ore, blir inte skåpet lika ockuperat av assistenten oavsett om du har en sån där hylla eller inte? Jag vill absolut ha en sån i mitt nästa kök!

• _koko_

Klockarbol - Blev även jag så glad av att läsa om dina skratt, och hamstern lät verkligen helt galen!

• _koko_

Nu ska jag fortsätta äta choklad och blodapelsin framför tvn. Förlåt till alla som jag inte kommenterat, det tar sån tid med mobilen, men jag läser allt!

• porchez

Tack gulle er! Både för dessert tips och era fina ord Nu måste jag sova, benen värker rejält efter dubbla pass på gymmet idag, så jag behöver nog lite extra vila... God natt

• porchez

Oj den där tennisbollen hamnade nog lite fel

• Ore

koko: Nja, jag inbillar mig att den inte tar HELA skåpet, om man ställer den på en vanlig hylla i skåpet? I de fall jag har sett, med uppdragbar hylla, så är det ett helt underskåp som den tar upp. Med mycket luft runtom maskinen, men man vill ju inte gärna knöla in andra grejer där som gör det omöjligt att ta fram assistenten..? Litet plats har det dock funnits för att ha extrautrustning under hyllan, men ändå väldigt oeffektivt utnyttjande av skåp, enligt mig...

Kan ju tillägga att när jag planerade och beställde köket så tyckte jag det gick alldeles utmärkt att röra ihop deg för hand i en bunke, det är först efteråt som jag hittat litet goda bröd vars degar ska knådas i 20-30 min. Och det är rätt tufft att göra för hand...

Men men, jag har ju rejäla arbetsytor även om jag belamrar dem litet inne i hörnet...?

Nog om det i-landsproblemet. Många verkar vara nöjda med sina (alt sina föräldrars) Kenwood också, ska se om jag kan kolla litet närmare på dem också

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!