• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Själv har jag varit inne och klämt på dyra franska bebiskläder på lunchen. Iiiiii... tänk om jag en vacker dag får köpa dem till VÅRT barn istället för ALLA ANDRAS barn?!!!

• BrudSommar2006

Lapinette, det klart att du får, det är ju bara den här långa väntan som drar ut på tiden för er. Jag tycker att det är trist bara att det inte verkar finnas något bra land alls att adoptera från än ett land som det just nu inte går att skicka alls till. Ni har strukit det där med special needs helt tills vidare eller?

• start september

Ah, shopping från MS uppskrivet på listan.

Liten, vi har ho från Intra, det var den med största hoar till bäst pris som klarade sig på ett mindre underskåp, har man bättre mått än vi finns det mer alternativ. Tänk också på att höjden på blandaren påverkar också hur lätt det är att diska plåtar.

Fru E, har du funderat mer på doktor LM i Helsingborg? Kanske kan han svara på sådant som spottings när man har blodförtunnande? Jag vet att jag frågade i den tråden (svenska utredningstråden, inte utlandsutredning) om det var större risk att få spottings när man hade Fragmin men ingen hade haft det, någon hade hört det nämnas teoretiskt. Önskar dig/er så att det ska fungera nu. Kram!

Lapinette, önskar så jag kunde trolla bort köerna. Hoppas så på bättre besked i oktober.

• Lapinette

BS - maken blev avskräckt av det han läste. Jag borde också läsa på.

Annars - det är ju FREEEEEEEEEDAG! och inte så himla länge kvar innan hemgång. Har idag för en gångs skull suttit på kontoret hela dagen. Har avbokat min träning (IGEN) och ska nog ta en sväng förbi Hötorget och köpa frukt och blommor på vägen hem. Ikväll blir det pasta hemma hos oss (otippat va?! ). Vatten till maken - ett glas vin till mig .

• start september

Har genmfört första turen med syskonvagn och hämtat. Vaken och delvis lite arg lilla och lite bekymrad stora men annars bra...Jag orkade de 35 kg bra i uppförsbackarna. skönt. Jag är mycket piggare i kroppen nu jämfört med sist.

Blodpudding till middag och sen - rödvin och gorgonzola! Som jag längtat!

• fru AM

September: härligt att promenaden gick bra!
    Fin blandning på fredagsmiddagen! Njuuut! (av vinet och osten då, menar jag!

Hej svejs på er för helgen! Vissa av er träffar jag ju imorgon! ska bli kul! Kram till alla! 

• passionsblomman

Lappis, får jag be om hjälp? Eller om någon annan vet; sitter och läser Wasaofs meny för skaldjursplatåerna. Vad betyder "Bulots och Bigorneaux" för något?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Vännerfan

Vilket underbart väder det har varit idag! Jag har varit ute i trädgården och klippt större delen av gräset (den del där jag samtidigt kunde hålla koll på mina barn + grannens) och planterat nytt i krukorna med Lillprisen. Han tyckte det var jättekul när den gamla jorden skulle bort ur krukan. Sen fastnade han liksom vid det momentet och slängde även ut den nya jorden, provsmakade lite osv. Bara så himla trist med höstkrukor tycker jag. Blir så färglöst. Det enda som har färg är typ ljungen och hur spännande är den? Blev dock lite svårt när lillen välte och hade sönder en av krukorna så tre krukors innehåll skulle pressas ner i två. Hoppas jag kan hitta en till likadan.

Annars har det varit lugnare på blöjfronten idag, men det är inte riktigt bra än. Men 2 "svarta" ( ) byten är bättre än gårdagens 6 st iaf.

EA och Snorkis, Dagens största kramar till er två!

Ha det toppen imorgon! Jag är så ledsen att jag inte kan vara med! Förutom det firande jag ska på döper en av mina närmaste vänner sitt barn imorgon (jag är gudmor till storebror), så jag hade helst velat gå att dela i tre. Nästa helg händer säkert absolut ingenting, det brukar ju vara så.

Hoppas alla får en skön FREDAGSkväll!

• Vännerfan

PB, Har ingen aning. Hoppas någon annan kan hjälpa.

• MSW

Kikar in och skickar kramar till alla! Ha en riktig bra träff imorn!! Är lite avundsjuk, men inser också att jag förmodligen ändå inte hade haft riktig ork för det! (skriver ni protokoll om allt spännande som ev kommer fram, som ni kan skicka runt sen? )Hoppas också på att alla får en riktigt bra helg!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!