• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

förresten, jag är på jakt efter sån där kil man sätter i byxorna för att kunna använda sina vanliga brallor. Vad heter en sån och är det någon som händelsevis vill bli av med sin?

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2011-09-16 08:59:16 följande:
    nenne - sexiga armbågar??!!!
    Ja, jag vet inte vad det är som är så speciellt med dem men hans är de enda jag går igång på av att se. Eller underarmarna, är det väl mer. Armbågarna och underarmarna. Lite brunbrända mot det illgula tyget. *flåsar*
  • Lapinette

nenne - du är för rolig! Armar förstår jag men armbågar?

• nennesjuttioåtta

Måste vara en särpräglad runkmuskel.

• nennesjuttioåtta

hahhaha, nej jag skojar. Jag har ingen aning. Han har fått en annan form på dem sen han började cykla som en tok. De har blivit mer utmejslade liksom. 

• Fru E

Nenne-ny FET inplanerad när tantfan kommer i oktober, inget jag ser framemot men påt igen

• Lapinette

EA - hur många eskimåer har ni kvar?

• Liten med Mindre

EA - beundrar ihärdigheten och försöker skicka lite mer ork och tålamod!

Vi har kikat på smarthem - hittar ungefär 9 liknande dubbelhoar i olika prisklasser  (2 lika stora fyrkantiga utan bänk bredvid) - och bara en säger explicit att den är för planmontering. Resten måste vi väl ringa runt o fråga /kolla i mer detaljerade kataloger. Suck!

Sen var det bara kakel kvar (vi har åtminstone enats om att det är kakel och inte glas eller emalj)

Nenne - säg åt maken att akta de tjusiga armbågarna. En av killarna på jobbet har fått inflammerad armbåge, ev pga för mycket racercykling (nöter länge i samma position). Inte alls tjusigt med röd svullen armbåge.

• fru AM

Nenne: Jag skickade min byxkil till Snartis - hon behöver den nog inte längre ...? 

Liten: vi har denns diskbänk (infälld i stenskiva) - helt fantastiska hoar för att vara moderna - i den ena får man ner jättestora grytor om man nu vill det och den andra är ordentligt stor också: http://www.badshop.se/blanco-classic-8-f-rostfri-diskbank/11375-0  Alltså Blanco Classic 8-F 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!