• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

det enda som inte riktigt levde upp till förväntnignarna var själva anledning till  att jag började shoppa på M&S webbsida ... H:s pyjamas ... Jättefin på alla sätt och han kramade den när jag visade honom den, men den var för tjock i tyget (flanell - jag hade hoppats tunn bomull). Nåja - han kommer inte frysa i vinter i alla fall!

• fru AM

Nu måste jag gå från datorn ett tag annars skkriver jag ännu mer om M&S och blir  väl anmäld för att göra reklam här i forumet ...

Tjing på ett tag! 

• Fru E

Lappis-vi har 6 kvar i frysen. Har för mig att akupunktören rådde oss att förbruka dessa innan två år

• Fru E

*blev avbruten*

Så då har vi fram till nästa sommar på oss.....sen börjar det bli dyrt....

• Liten med Mindre

AM - tack för tips. Har inte kikat på den modellen tidigare. Måste hitta lite mått någonstans för att se om lådorna är större än andra. Plåtdiskning är ju ingen favorit direkt.

Själv vill jag nog gärna ha stora kakelplattor, men maken är inte övertygad alls. Får v'äl kika lite till - ska ta oss till Bromma på söndag tror jag. kakelpalatset och annat vad som finns där.

• Lapinette

EA - hur mår du/ni? Känns det ok att börja med försöken igen? Så det blir att köra på typ varje/varannan månad nu framöver? Usch, lider med er. Förstår precis vad ni går igenom. Själv gjorde jag ju dock slut på alla eskimåer i ett svep (till viss del oavsiktligt). Kanske var det dumt? Lär ju aldrig få veta.

• Snartis

Liten, ska ni kakla själva? beroende på hur era väggar ser ut så kan det vara enklare med mindre. Litet tips bara...

• fru AM

EA: stort lycka till och håller-tummarna-kram inför era nya försök med eskimåer!

• nennesjuttioåtta

EA – varför tycker akupunktören det? Förresten, har du orkat läsa boken jag skickade? 

Här blir det lantkök, trots att jag sa upp prenumerationen på allt i hemmet sen jag tröttnade på deras ständiga Lantköksspecial. Fasade vita, rektangulära kakelplattor, rutigt golv, vedspis, pärlspont men inte någon porslinsho. Och modern fläkt.  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!