• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Hoppsan jag skrev visst fet-taggen i st f radbryt-taggen. Gonatt!

• Ore

Såg att Snartis skulle skicka också, men jag ser om jag får med den ändå...

Skickar stora kramar till Koko, Snorkis och Fru E!

(Fru E: Jag HOPPAS verkligen att ni inte kommer behöva fundera på hur många försök ni kan få in innan nästa sommar,  utan att det blir helt onödigt att tänka på det efter nästa försök...)

Diskbänkar: I tvättstugan har jag en snordyr med specialmått från Franke. I köket minns jag inte, men vi diskuterade Intra och Stala hit och dit i alla fall, och en av dem blev det... Den ena var billigare om det gällde specialmått, och den andra var billigare vid standardmått iaf. Om de har planlimmade diskbänkar vet jag dock inte, jag valde heltäckande (bl.a. för att det blev så mycket sten ändå, och vi skulle inte gått hip skarvarna på ett bra sätt kände jag...

I övrigt är jag supertaggad för imorgon. Lillkillen har hjälpt mig att packa (jag plockade dock upp både klubbmössan, min smutsiga tröja, hans ännu smutsigare tröja, fyra av BH:arna samt den udda strumpan - dvs i princip allt han la ner...) Har för övrigt packat ett par svarta jeans, ett par röda skor med litet klack på och en snygg blus och så hoppas jag att jag inte är alltför underklädd jämfört med er andra...

snaily: Att vara litet sjuk och hinna bli frisk inför ett löplopp kan faktiskt leda till en liten "formtopp" i och med vilan. Fast jag tror att man måste vara exakt lagom sjuk då, och troligtvis även väääldigt nedtränad innan man blir sjuk. Dvs jag har nog aldrig haft nytta av det (Fast faktiskt upplevt det så under vinterträningen någon gång)

Nä, sängen för mig.

• Ore

AM: VIlken tagg kom du åt? För jag verkar ha kommit åt samma?

• Lapinette

Ni ska vi se om även jag får fetstil från telefon!? Pb-kokisen och AM har rätt. Det är olika snäckor. Finns alltid på de franska skaldjursfaten. Kram skickas till Kokisen! EA- vi gjorde långtidsodling efter upptining så det går visst sen var ju inte resultatet så himla roligt men jag försöker intala mig själv att de ändå inte hade klarat sig ... fast det vet man ju inte säkert.

• Lapinette

Japp, fet stil och inga radbrytningar. Sov gott!

• nennesjuttioåtta

EA förresten, vi gjorde ju AH på Pricken och han var då djupfryst. Förlåt, vill inte förvirra dig.

• nennesjuttioåtta

Ore - vad snällt, då kan jag ta mina tajta jeans imorgon så får vi bring out the beast aka blötmagen efter maten

• fru AM

Varan detta med fetstil? Har jag hackat BT? Hjälp! Om jag INTE kommer imorgon så sitter jag väl i finkan ... Bäst jag testar att bryta taggen *mixtrar* Undrar just om det hjälpte ....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!