• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Jäpp! Nu kan jag lugnt läsa morgontidningen!

• snaily

Nenne
    Jag försvann lite hastigt och lustigt igår kväll pga storgråtande Y. (inte så lustigt förresten)
    Skönt med liiite illamående, som du skriver vill man ju ha något symptom, särskilt om man inte gör nåt VUL. Och det är väl helt naturligt att du är lite nojig, det hör väl till, tyvärr. Ju längre tiden går och ju mer magen växer desto mer kan du förhoppningsvis släppa nojandet!

Ore
    Oj, vad fint det lät med röda skor. Du blir inte underklädd jämfört med mig i alla fall, som det låter!

AM
    Morgonpigg?

HÄr blev det också relativt tidig start på dagen, orkade inte lägga någon energi på att få Yngla att somna om eftersom det är bättre om hennes sovstunder hamnar rätt tidigt idag, så hon hinner sova innan vi ska åka.

• fru AM

Snaily: vill kraftigt dementera att jag skulle vara morgonpigg! H däremot ... (vådligt stilig i - och nöjd med - sin nya pyjamas)

• passionsblomman
    _koko_ skrev 2011-09-16 20:50:31 följande:
    PB - Det är typ småsnäckor, utfyllnad om du frågar mig och inte särskilt gott.
    Sedär, jag trodde väl det på ett ungefär. Tack för hjälpen!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Koko, vad glad jag blir att begravningen var fin! Alltså, inte glad glad, men du fattar vad jag menar. Begravningar kan betyda så himla mycket och vara värdefulla trots jobbigheten.

• passionsblomman

Vänner, vit cyklamen i en av mina höstplanteringar för två år sedan: Cyklamen finns i massor av olika lila, rosa och vita samt röd.

• passionsblomman
    Förädlad cyklamen-sort. Lite knalligare exempel, om man vill ha färg till ljungen och prydnadskålen. Pumpor i de limergöna/vita nyanserna är fina till.
     Det här är Bärljung (Gaultheria), en fin och långvarig växt med bär i antingen rosa eller vitt. Den är också tacksam i höstens lådor och korgar.
  • Mopedvin

Ha så mysigt på tråddejten!! Själv är jag solo och käkar räkmackor och dricker vin, imorgon kommer min P äntligen hem från sin trip till Las Vegas och det ska bli så skönt att böi hel familj igen! Barnen hawr bott hos svärmor en vecka och jag har flängt hit och dit, sovit där iband och hemma ibland....så nu är jag trött, känns skönt att vara hemma även om man är ensam.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!