• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

På väg hem efter lyckad shopping och väldigt trevlig middag. Tack alla fantastiska vänner! Skoj oxå att vi fick till rotationen kring bordet.

• fru AM

Tack alla tråddejtsdeltagare för en jättetrevlig kväll! Så roligt att ses! Tack alla i tråden för att ni finns! Gonatt!

• viktualia

Tack för en supergo kväll igår! Tänk vad fem års nätprat kan göra! Kramar till er alla och givetvis till er som inte kunde vara med!!! Nu sitter jag på tåget hemåt och är lagom bakis och seg.... Fniss!

• Oms

Tack alla för en lika trevlig tråddejt som vanligt! Efter en välbehövlig utekväll samt sovmorgon så har jag nu precis vaknat o är redo för en ny dag:) puss o kram på er alla fina:)

• Izzie

Åh vad mysigt ni verkar ha haft! Kul att ni kunde så många samtidigt! Önskar att jag hade kunnat vara med också, men det får bli nästa gång! Har ju träffat några av västkusttjejerna och några av södertjejerna och det är ju riktigt kul att ha träffats i "verkligheten" oxå. När man har hängt här i så många år känns det ju som man känner varandra, trots att man inte träffat alla personligen. 

Ja, här går man nu i väntans tider på alla sätt och vis... Idag har jag gjort i ordning bebisens skötbordshörna, rensat medicinskåpet, tvättat, bakat bullar och gjort lite annat småfix. Kvar väntar att packa BB-väskan, tona håret, raka benen och fixa naglarna... Väntar på lillasyrran också som är på väg från Stockholm för att ta hand om Matilda i veckan. Det är så svårt att planera när man inte vet när det händer. Men vi vet såklart mer efter morgonens möte med läkaren på sjukhuset. Ska bli jättespännande att se om det bli igångsättning eller snitt, och speciellt NÄR förstås. Börjar ju bli rätt less på att vara höggravid nu, sen är jag SÅ nyfiken på vem som är där inne. Men min BM trodde inte att de skulle dra ut på det, utan förmodligen händer något i början av veckan eftersom jag är i v 40 och bebisen är "klar". Förmodligen händer väl inte så mkt imorgon mer än att de gör bedömningen, men det är klart, är det lugnt på förlossningen blir jag kanske igångsatt redan imorgon. Snitt lär jag ju få vänta på om det blir det, för då vill de ju att man ska vara fastande. Men det känns ju inte så klokt att vara fastande imorgon när jag kommer ifall det blir igångsättning istället. Då lär det ju inte finnas mycket krafter till den förlossningen...jaja,jag får ge mig till tåls tills imorgon!

• Izzie

Ska såklart göra mitt bästa för att uppdatera er, antingen här eller på FB!

• fru AM

Oj, vad spännande Izzie! Stor lycka-till-kram!

• nennesjuttioåtta

Heja Izzie, vad spännande!!! Lycka till och hoppas få höra snart från dig!! 

Tack för igår allihopa! Jag var så sjukt trött att jag kommer inte ihåg vad jag sa eller ens om jag sa nåt. Men trevligt var det och hade jag varit piggare hade jag gärna stannat längre och struntat i bussen med flit. Svårt att vara social när huvudet vill vara i vågrätt läge. Såg sen fram emot hemresan och få sova skönt på en mysig långfärdsbuss men det var väl en sisådär 15 grader varmt och det gick ju sådär. Jag har dock tagit igen det idag, heheh!

På fredag är det mvc-besök. Hoppas hon kan lugna mig att det verkligen är på riktigt. 

Berättade för en gammal vän idag och hon blev så jäkla glad, hon brukar ananrs vara väldigt lugn och återhållsam med känsloyttringar men hon skrek rätt ut.   

Idag somnade Pricken halv fem och sover än. Undrar om han håller på att bli sjuk? Vi försökte väcka honom vid halv 6 för mat men det blev ju inte populärt och han somnade om ännu hårdare. Plutten! 

BS - du som har damssugit hela Sverige på spa, vilket hade du valt om du åkt till Dalarna? Dalecarlia eller Åkerblads eller något annat?

• nennesjuttioåtta

Eller kanske Fryksås? 

Vi hade ju tänkt åka en vecka till solen men funderar på att fira bröllopsdagen ensamma en natt och sen får det vara bra med det.  

• Snartis

Låter som ni hade det toppen på trådträffen Skojj!!!

Ni som har koll på allt, kan ni hjälpa mig med denna fråga? Kicken är sjuk, 39 i feber och hostar massor. Jag själv måste nog in till sös imorgon för mitt snittsår blir inte bättre trots pencillin. Kan maken vara hemma och vabba för kicken och jag ta ut föräldrapeng för lillebror?? Eller blir FK nitiska och tycker att jag ska kunna ha båda med mig?? Eller ska jag sjukanmäla mig och be om intyg från läkaren att jag varit där?? Gahh hur löser man sånt här med två barn?? Hjälp....

Izzie, spännande!!! Håll oss uppdaterade

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!