• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Låter som att träffen blev lyckad! (som vanligt!)

håller tummarna för Izzies doktorsbesök idag!

och på onsdag får ni gärna hålla en tumme för oss! Ska på TUL och titta så att moderkakan inte längre är i vägen! Juh närmre onsdagen kommer juh mer nervös blir jag, dels för att det ska behöva bli kejsarsnitt och dels för att bebisen ska visa sig alldeles för liten.. (och så är jag lite nyfiken på om det går att se om det är en hon eller en han, fast vi kommer nog inte fråga, bara försöka se själva..) Ska iaf bli skönt att få reda på förutsättningarna!

Idag är det tenta plugg som står på schemat.. Så får väl försöka ta tag i det..

• Parnassia

Liten! Har ni öppnat spjället?

Jag tycker fö också att det är svårt med alla dubbla namn men jag märkte inte att du sa nåt fel och hoppas att inte jag heller gjorde det.

• MSW

Och om det ryker in mycket när man försöker tända brasan (trots att spjället är öppet) kan det hjälpa om man har ett fönster öppet.. Ngt med draget antar jag..?

• nennesjuttioåtta

en tummis för dig, MSW! Vilken vecka är det nu, 34? Gör du TUL pga moderkakans läge eller ahde det varit ändå?

• Lapinette

MSW - vad är TUL? Något slags ultraljud antar jag.

nenne - han fick en ny neonfärgad t-shirt av mig i present i lördags - orange som matchar hans skor (fast till maran har han nog hunnit byta ut skorna). Och förresten nu pratar han om sina torra armbågar hela tiden .

• MSW

Är i v32, och från bröjan var det bara tänkt som ett UL gör att se moderkakans läge.. Men sen tyckte bm att det var lika bra att kolla tillväxten (som alltså står för T i TUL) när vi ändå skulle dit.. Ev blir det nytt TUL i v 34 också, för att de vill ha koll på när bebisen är "färdig" eftersom det förmodligen blir igångsättning som med A pga mina värden.. Om det nu inte blir kejsarsnitt, eller bebisen får bråttom ut..

• Liten med Mindre

Ang brasan så brann det som sjutton ibörjan när tidningspappret tog eld och det verkade dra uppåt även senare. (Det lät i alla fall som att både bottenventil och spjäll var öppet.

Det var när pappret var slut som det rök igen. Sen dog allt. Maken vill hellre använda tändkuber än papper, och jag brukar väl vara envis tills det tar sig med papper. Men nu var det ingen av oss som ville öppna glasluckorna för ett andra försök. Då hade väl larmet gått gissar jag.

Nenne - vilket håll ska man inte ställa pinnarna på? Har det med askgallrets riktning att göra? (vårt är tvärställt)

• Ore

TillväxtUltraLjud

Just nu måste jag bara titta in och svära litet över mitt jobb.

Lillkillen är inte så munter över lämningar på dagis just nu, och vi tycker de har blivit värre och tänkte att det kanske skulle vara bra för honom om han fick vara ledig någon dag i veckan, tanken var att jag och maken skulle ta en dag varannan vecka. Men det får jag inte för min chef. Eller ja, självklart får jag det från mitten av november. Men inte från och med nu.

Jag ska f*n aldrig mer se till att själv vara ledig på de dagar som är minst besvärliga för mitt jobb att jag är borta. Jag ska se till att vara ledig dagar då jag har jäkla massa rutingrejer att fixa. TVÅ dagar i månaden, hur besvärligt kan det vara?

• Liten med Mindre

Istället för brasa fick vi värma oss med nybakade kakor (en av de mysiga sakerna som jag o Mindre gjorde igår, som jag behöver försöka minnas), och leta diskho. Intra Horizon blir det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!