• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Godmorgon!

TACK alla som var med i lördags, jättetrevligt att träffa er alla, och kul att man hann prata med så många!!!

Köksfläkt: Ännu oprövad, men vi har en sån här som ska upp vilken vecka som helst http://www.tretti.se/vitvaror/koksflaktar/vagghangda/gram-efs90-01mti-x (Igår markerade vi faktiskt upp vart hålen skulle borras...)

Egentligen hade jag velat ha en sån här: http://www.fjaraskupan.se/produkter/vaggmonterade-koksflaktar/motiv/?PHPSESSID=27f5cfc634361fc8e7ffe1f0b2bf991f men den var riktigt snuskigt dyr....

Lappis: Gick det bra för maken att springa?

• Liten med Mindre

Vad gäller dejten i lördags så måste jag ju erkänna att jag hade och fortfarande har åtminstone halv namn-blackout. Vad gäller trådnamn så fixade jag det nog ok, men era vanliga namn känns det som att jag blandade och gav. Hoppas jag är förlåten av de som fick nya benämningar. *rodnar*

• Parnassia

Instämmer med alla föregående talare om hur kul det var i lördags! Det var verkligen roligt att få se i IRL allihopa!
    Jag somnade gott på tåget på hemvägen och kom av på rätt station av ren tur.

AM - vad hette den där belysningsbutiken du hade hittat? Vi behöver en ny lampa i badrummet  vi med. Den som sitter uppe nu hade ursprungligen två glaskupor, men den ena har pajat.

• Lapinette

Ore - det gick bra. Dock blev det en massa sick-sackande i början men sen kunde han speeda på lite så tiden blev 1.47. Hans mål var 1.50 och han försökte sikta på de som hade flagga på 1.45. Så han hamnade mitt emellan. Eftersom han är van att springa långt flera gånger i veckan så var han inte speciellt trött igår utan funderade även på att hänga med mig till SATS. Nu är det laddning inför maran som går den 2 juni.

Liten - ha, ha känner igen det där med IRL-namn. Jag kallar allaihop vid trådnamn. Har även lagt in trådnamnen på mobilen, på de som jag har telefonnumret till.

Jättetrist att jag inte kunde hänga med i lördags men jag hoppas det blir en till trådträff innan jul. I lördags var det verkligen trippelbokat för min del. Halvmaran, er träff och så EM för proffs i Blå hallen ... men maken går först så enkelt är det.

• nennesjuttioåtta

god morgon!
    Tack för fläkttipsen, nu ska vi suga marknaden på några att välja på.

En helt annan grej. Ni som har kamin. Har ni sån där grind runt så inte små barn smälter fast i luckan? Var har ni köpt dem och var är de billigast? VI har sett att de har på Beijer och babyproffsen, känns som det minst prisvärda butikerna man kan välja på, men det kanske är det enda alternativen. Eller hur har ni löst det annars? 

• nennesjuttioåtta

lappis – jag är imponerad av tiden, bra jobbat! Måste varit tröjan!

• Ore

Härligt att han nådde sitt mål!

Jag har också litet svårt för att komma ihåg rätt namn (såvida det inte är trådnamnen) men kombinationen däremellan blir litet besvärlig ibland...

Glömde skriva det förut, men spännande för Izzie! Hoppas det är dags snart

• Liten med Mindre

nenne - vi får ju ingen fyr i vår kamin, så vi har ingt galler... (vi ska öva på tekniken igen ikväll). I går låg vi i alla fall på en väldigt liten fäll framför en yttepyttig brasa (glöd och en massa rök är väl mer korrekt), ett väldigt kort tag.

Jag såg att det finns galler på typ Bauhaus och även Jula har jag för mig. Vet inte om de är bra och prisvärda.

• nennesjuttioåtta

söker man efter skydd till braskamin eller braskamin skydd på Julas hemsida får man tre träffar. Veke och fotogen i olika storlekar. Eh? Nåja, vi får ta en tur dit. Tack!  

Ni fick värma er på annat sätt på fårskinnsfällen, antar jag? Det tog ett tag innan vi fick rätt på vår kamin med, utan att det sotade igen luckan (det var så enkelt som att lägga veden åt andra hållet, hrmm) reglera spjälllen så det inte blev för hett eller för fegt. Men fullt spjäll i början och sen skjuta in det ena något när det tagit sig. Hhahah, det där hjälpte myket va?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!