• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Kastar iväg ett gäng kramar söderut! Några inte så långt, till Koko och några väldigt långt, till EA.

Jag funderar också över lördagsklädsel. Och skor. Jag HAR liksom inga kläder, konstaterar jag när jag tittar in i min överfulla walk-in-closet a'la masonit. Inget som går att använda alltså. Var på stan idag och tittade suktande i vissa skyltfönster. Tur att Yngla var med så jag hade en ursäkt för att inte gå in och prova en massa saker. Vi har nämligen köpt en takbrygga istället för kläder åt mig. För att inte tala om målarfärg, panel, isolering osv i all oändlighet.

Ikväll genrepade jag inför Lidingö, sprang långt och det gick SÅ tungt! Det i kombination med att jag hade ont i halsen imorse gör mig LITE nervös för att jag håller på att bli sjuk... Vore ju tidernas sämsta tajming i så fall. Ska hur som helst gå och lägga mig nu för Y sover redan och vaknar snart och kräver mitt sällskap.

• nennesjuttioåtta

Det enda som ger mig utslag är plåster och det är ju jävligt tur för FY vad äckligt det smakar nej, men jag är så tacksam att jag inte har någon allergi! Fick ju tänka lite på vad jag åt förra graviditeten för jag hade gallproblem (förutom det vanliga no no gravvomaten alltså) och då kunde jag ju ändå välja att äta typ gurka och ha ont i magen, det var ju inget värre än så. Vad jag nu vill säga med det.

• snaily

Nenne
    Läste jag rätt någonstans om att du mår mer illa den här gången? Jag spår att du väntar en tjej.

• nennesjuttioåtta

Snaily - ja, lite grann. Igår var värst men jag tror jag kommit på lösningen (för mig), äta Maten så varm som möjligt och ofta. Jag har inte spytt eller så så det är ju ingen större misär. På ett sätt känner jag att det är rätt skönt för annars hade jag nog trott att testet visat fel.

• nennesjuttioåtta

Jag känner ju inget i tuttarna, mer än som en sinko och vad man nu mer kan ha för symptom. Trött är jag också, men det kan man ju vara ändå. igår kunde jag fått märken av tangentbordet i pannan men jag valde musmatran istället för en stund av eftertanke . Vet inte om det börjar synas eller om det bara är fläsk som jäst. Har ju inga magmuskler som håller in. Vi går omkring och myser med vår hemlighet åtminstone en vecka till, det ska bli så roligt att få överraska på riktigt den här gången. Förra var ju mer "Det var fan på tiden." .

• nennesjuttioåtta

Vad det där såg neggo ut! Jag längtar efter en rund, fin mage! Lyssna på hjärtljuden och känna sparkar! Ska jag vara ärlig är jag nog rätt rädd att det inte kommer bli så, det gick ju så...lätt liksom. Utan kontroll av någon i vit rock och värmeskåp. Det kanske redan gått över men vill inte komma ut Maken frågade om jag ville göra ett vul men det tror jag vi hoppar, orkar inte ringa dem på läkarhuset av lite olika anledningar. Vi får väl veta förr eller senare.

• nennesjuttioåtta

Och så stör det mig att jag ens tänker så för jag var knappt orolig alls med Pricken! Det kändes så stabilt och fastnaglat i magen att jag visste att han inte skulle släppa taget i första taget (så rätt jag hade...). Vill ju bara, BARA vara glad och inte nojig!

• viktualia

jag åker vid halv åtta... anledningen är en historia i sig.. ett utslag av duktiga Vickan... återstår att se om jag ids vara duktig.. eller hm..

... så hur eller hur är det sovdags här...

godnatt och ses imorgon!

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-16 09:04:38 följande:
    förresten, jag är på jakt efter sån där kil man sätter i byxorna för att kunna använda sina vanliga brallor. Vad heter en sån och är det någon som händelsevis vill bli av med sin?
    Nenne: Du kan låna min, jag tar med den i morgon om jag kommer ihåg det. Ska skriva en lapp om det, ökar chansen att det inte glöms bort...
  • fru AM

EA: Du frågade vilka trosor jag köpte på M&S (hej alla smygläsare! ) - frågan är väl vilka jag INTE köpte ...! Det blev mest vardagsvarianter i olika modeller - 5-pack för 7 pund ... Och så ett gäng lite läckrare "brasilianska"(?) i spets PB: Angående de där skaldjuren du frågade om så har du ju fått rätt svar av Koko bl a. Min input blir: undvik dem! Jag var på Wasahof för 2 veckor sedan och var dum nog att peta i mig alldeles för många av de där små krypen - mest för att imponera på min äckelmagade man tror jag ... De var riktigt äckliga mot slutet. Nenne beskrev det hela väldigt bra ... Fy. Kommer aldrig äta dem igen om jag kan slippa utan att vara oartig.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!