• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

I den högra hon får man även plats att diska en plåt utan att behöva vinkla in den med typ en hörnet under kranen varpå man drällar ner halva köket ... 

• fru AM
    Liten med Mindre skrev 2011-09-16 09:34:56 följande:
    Sen var det bara kakel kvar (vi har åtminstone enats om att det är kakel och inte glas eller emalj)
    Tips: ta så stora plattor som möjligt för att slippa alla fettsamlande fogar. Eller rostfritt?? 
    Var ska ni titta på kakel? 
  • fru AM

Idag kl 7.30 ringde det på dörren och mina beställda varor från Marks & Spencer levererades med bud! Otroligt bra service (jag förväntade mig att få någon lapp till något obskyrt utlämningsställe långt borta). dessutom kostade bara frakten 7,50 GBP. Och vilka fina grejor - och billiga - jag hade beställt! Heja Marks & Spencer! rekommenderar ett besök! http://www.marksandspencer.com/
    Trosorna är helt underbara - köpte 28 par i London (för inte ens 50 GBP). Nu hade jag beställt barnkläder - t ex detta lilla glittriga accessoarset till L: 
    http://www.marksandspencer.com/Cashmilon-Metallic-Hat-Scarf-Gloves/dp/B005AZ56UE?ie=UTF8&ref=sr_1_18&nodeId=44230030&sr=1-18&qid=1316159511

och denna söta blus:
    http://www.marksandspencer.com/Pure-Cotton-Square-Floral-Woven/dp/B005EVCUE4?ie=UTF8&ref=sr_1_55&nodeId=215969031&sr=1-55&qid=1316159474 

Blusen var i betydligt bättre kvalitet än t ex Åhlens här hemma (som i pris är jämförbart). Setet med mössa, halsduk och vantar var kanske i glittrigaste laget tillsamamns men L blev överlycklig - jag räknar kallt med att hon sanrt tappar bort vantarna i alla fall så blir det lite lagom glittrigt

• viktualia

AM  - livsfarligt att titta in här just nu... tänkte bara titta in för att känna att jag hade lite fikakompisar.. och så kommer du med värsta shoppingssajten... aaaaa! hihihihi!

jaja... kaffeskål på er, denna fredag som här i hålan badar i bländande sol! Trollets ringorm har inte gett sig, men bvc tyckte via telefon att vi ska stå ut nån vecka till... avdelningen skumma åkommor!

• fru AM

Alltså ringorm LÅTER så läskigt ... men det ÄR ju inte så läskigt, bara lite besvärkligt, eller? Vickan?

Vickan: M&S har jättefina pojkkläder också!

Kaffeskål! 

• Snartis

Härligt med fredag och strålande sol
    Stort grattis till hattis och sept igen! Nenne: jag behöver inte ams byxkil mer så kan skicka den till dig om du vill? Inboxa din adress bara
    Nää nu ska jag hitta på något i det fina vädret, promenad eller något Trevlig helg allihopa och ha supertrevligt på daten imorgon

• nennesjuttioåtta

Liten, maken varvar räser med mtb men säsongen verkar lida mot sitt slut (eftersom han inte har någon möjlighet att träna förrän solen gått ned och det blir ju lite farligt), men jag ska ha det i åtanke! Värna armbågarna, älskling!

AM – M&S-addicted?

EA – FET i oktober alltså. ÅHHH jag hoppas du förstår hur mycket jag tänker på dig och hoppas att det är guldeskimån som tinas upp!  

• BrudSommar2006

Va, kan man shoppa på Marks på postorder, varför har jag inte vetat det, aahhh. Nix, nu har jag inte tid att komma imorgon kväll längre, måste shoppa!

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-09-16 10:23:20 följande:
    Va, kan man shoppa på Marks på postorder, varför har jag inte vetat det, aahhh. Nix, nu har jag inte tid att komma imorgon kväll längre, måste shoppa!
    Ja det är helt galet, BS. SÅ fina saker och SÅ billigt. Och SÅ bra frakt! 

Ja, Nenne - nu är jag hooked! 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!