• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

*spammar vidare*
    Igår fick jag startbeviset till Lidingöloppet! Ska bli kul! Hur går det för er med tillverkning av banderoller och författande av hejaramsor? Snart dags att plocka fram pom-pomsen!

• snaily

Smygläsaren som Omsan såg kanske kan komma och heja åtminstone. Du känner igen mig på hastigheten. Eller snarare avsaknaden av den.

• fru AM

Snaily: när är Lidingöloppet (har tyvärr noll koll men är nog duktig på att tillverka pom-poms)?

• nennesjuttioåtta

AM – 10 veckor, jag hoppas ju att vi är något snabbare men här ska vi ju riva upp golvet och isolera om först, sen bygga vårt efterlängtade walk in skafferi så det är inte bara att skruva ihop de där platta paketen och sen är det klart. 10 veckor... jag ser det som en utmaning. Game on!

Snigel, det köpte vi ju för att kunna ha som backup när köket är utrivet.  

• nennesjuttioåtta

heja snaily friskt humör, slemmet hänger utanför!

• nennesjuttioåtta

nej fy, det där blev ju jätteäckligt. Jag får tänka om.

• Lapinette

nenne - UNDERBAR !!!

Kan du inte hitta på en bra ramsa eller banderoll till min make också?

• Lapinette

Själv sitter jag här i avsaknad av fantasi. Var på väg att köpa en skjorta till honom i present och nu sitter jag med en bokning på massage. Fast kanske har jag värsta tanten på söndag och då känner jag inte för att bli knådad. Någon banderoll har jag inte ... bara en flaska skumpa på kylning.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-09-15 16:40:45 följande:

nenne - UNDERBAR !!!

Kan du inte hitta på en bra ramsa eller banderoll till min make också?

En snigelramsa passar väl ganska bra för honom också med tanke på nationaliteten?

Men är det inte MAKEN som ska få massage efter sitt lopp? Kanske utförd av frun själv? 
  • fru AM

Nej nu måste jag på föräldramöte lite grann - tjing!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!