• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

AM – åh, jag tog bort en leverfläck och har 5 stygn på magen och satte dit ett annat plåster sen det första trillade av och det här andra gav mig värsta nässelutslagen både här och där (mest där, alltså där plåstret satt). 
    Igår var vi till Kvik, idag Marbodal. Lutar åt IKEA. Helst vill vi det ska kosta gratis men hittar ingen gammal avlagd faster som bajsar dollar. 

Idag sitter jag med uppknäppta byxor. Tur jag är ensam på kontoret. Det kommer bli tuffa veckor framöver för att hålla in the blob. 

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-15 14:09:55 följande:
    AM – åh, jag tog bort en leverfläck och har 5 stygn på magen och satte dit ett annat plåster sen det första trillade av och det här andra gav mig värsta nässelutslagen både här och där (mest där, alltså där plåstret satt). 
    Igår var vi till Kvik, idag Marbodal. Lutar åt IKEA. Helst vill vi det ska kosta gratis men hittar ingen gammal avlagd faster som bajsar dollar. 

Idag sitter jag med uppknäppta byxor. Tur jag är ensam på kontoret. Det kommer bli tuffa veckor framöver för att hålla in the blob. 
    Aha! Hoppas utslagen försvinner snart! MÅSTE du dölja magen? Är det taktik på jobbet av ngn anledning eller vill du att de magiska 12 veckorna ska vara passerade?
  • nennesjuttioåtta

Lite taktik, faktiskt. Eller inte vet jag, men vi har ju inte ens berättat för våra föräldrar än, haha!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-15 14:30:40 följande:
    Lite taktik, faktiskt. Eller inte vet jag, men vi har ju inte ens berättat för våra föräldrar än, haha!
    Såvida de inte är smygläsare ...! Är det vecka 10 nu?
  • nennesjuttioåtta

Hehhe, ja då är det ju kört i så fall. japp, v 10, helt absurt.

• Liten med Mindre

Nenne - hittar ni luckor ni gillar så finns det väl inte mycket anledning att skippa IKEA?

Vi kikade ju på andra luckor först - och sen kunde vi inte riktigt tänka om. Så det blev Electrolux från Falun (sky Barkarby-butiken som pesten om du faktiskt vill ha service också). Har ni tid och lust så åk o prata med dom i Falun. Trevlig utflykt om inte annat.

• nennesjuttioåtta

Liten – bra idé! Maken ska dit i helgen så han kan ju ta en sväng förbi! Nä, det enda jag klurar på är hur inredningen funkar i hörnskåpen och lådstängningen, om det är skillnad i känsla. 

• nennesjuttioåtta

Fick lite smarta tips idag som vi inte tänkt på innan så det har ändå varit nyttigt att kika runt på lite olika ställen.

• Ore

Nenne: Enligt min bror var det skillnad i stängningen. Han jämförde då med ett kök från Marbodal... Annars är ju en stor skillnad att Ikea-köken levereras i platta paket, som man då ska skruva ihop själv för att tjäna på det. Ska snickaren göra det så kan man lika gärna låta snickaren köpa hem färdigmonterade stommar.

Sen är det tydligen också litet skillnad i materialet till själva stommarna, det är billigare kvalitet i ikea-skåpen. Om det gör någon reell skillnad vet jag faktiskt inte... Om man ändå tror sig ha ledsnat på köket efter 10-15 år så spelar det ju ingen roll om Ikea-stommar håller 15 år istället för 25. Typ... (Har ingen aning om siffrorna, bara exemplifierar)

Vi gick på vilka luckor vi ville ha Händelsevis så var det även den köksdesignern som ritade det kök jag gillade bäst. Men det hade jag ju annars kunnat detaljstyra...

Koko: KRAM! Och hoppas begravningen går så bra som en sådan kan göra...

Hattis: GRATTIS även här! Läser gärna en längre förlossningsberättelse, om du har tid att skriva. Operera bort en bit av moderkakan, gjordes det ganska snart efter förlossningen, för att det inte kom ut eller hann du bli dålig och det upptäcktes då? Min moderkaka lossnade ju inte, utan jag fick åka in på operationsbordet för att få bort hela moderkakan...

• nennesjuttioåtta

Ore – vi gör det själva så det tar ju bara tiden att skruva. Vi har tittat på samma sorts lucka på alla tillverkare, så just utseendet får vi ju samma oavsett, möjligtvis att färgen skiljer liiite. Äh. Vi får se vad vi tar oss råd med. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!