• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Alla gillar väl uppmärksamhet, det gäller bara att njuta den med måtta och till exempel inte släppa in marskatterna om de inte förtjänar det

• smint

Kikar in och önskar er alla en trevlig tråddejt och en fin vecka som kommer. Skall försöka få några timmars sömn nu, 04.40 kommer taxin imorgon.
    blir nu internetfri i en vecka, kommer kännas märkligt.
    kraaam

• Liten med Mindre

Trevlig resa Smint!

Snorkis - kram! Ögonen tåras när du skriver om S och sorgen.

EA - saknar dig med, och vill gärna få en liten uppdatering kring Buster. Hur har det gått?

Nenne - Electrolux kan skicka platta paket till reducerat pris. Fast det kanske andra tillverkare utöver IKEA gör med? Vi var nöjda med vårt gamla kök i lägenheten, det var IKEA, något i furu. Det var fint efter 10 år i alla fall. Det vi inte skulle ta från IKEA igen är diskho, blandare och bänkskiva. (Fast svägerskan har gjort det och hon är nöjd så det kanske har förbättrats.)
    Och hittills har vi inte fått ihop någon snickare som kan sätta upp vårt nya kök, så vi får väl göra massor med jobb själva. Det lär väl ta för alltid eftersom maken även börjar nytt jobb i oktober när köket kommer.

• Fru E

Liten-har inte Electrolux snickare som erbjuder att sätta upp ert kök?
    Vi levde med icke färdigt kök i olika stadier minst 3 månader eftersom vi köpte in stommar etc efterhand allt går om man vill. Vi satte in ugn och platthäll provisoriskt med egenbyggda ramar så vi kunde laga mat.

AM-ska kolla på sidan och se vad jag hittar, vill gärna ha något som är relativt snyggt med om jag får välja

• Liten med Mindre

EA - de har snickare - men vi hade tänkt göra det själva först (när vi beställde), sen ångrade vi oss. Och jag tror inte maken fick något bra svar sen. Kanske ska kolla igen om de har någon öppning.

(Å andra sidan får vi ju inget svar från de eländiga klåparna som ska göra om köksgolvet. Experter på att inte höra av sig. Bad även dem om offert för köket, fast jag vet inte om vi törs om vi nu någon gång får en offert.

En av mina sista köksfrågor - är det någon som vill rekommendera sin diskbänk/ho? Vi letar dubbelho att fälla in i stenskivan, och jag fattar inte vad skillnaden är. Samma märke kan leverera en för 2500 och en för 5000, och jag ser eller läser ingen skillnad.

• nennesjuttioåtta

EA – du är saknad! Vad är planen, om man får fråga? ÄR det ny IVF eller FET på gång elller ligger ni lågt?
    *kram*

Snorkis – hjärtat hoppar alltid över ett slag när jag läser dina inlägg om S. Hon skulle ju varit 6 v äldre än Pricken, och jag blir helt svag i kroppen när jag ser er framför mig vid hennes grav med en drös av de vackraste rosorna som finns. Varmaste kramar!

Lappis – va? JHar du missat min fäbless för reflexer?

Liten – ja diskbänk och bänkskiva vill då iaf jag ha från något annat håll. Här är det jag som skruvar köksskåpen och maken som sätter upp. Vi har en diskbänk från IKEA i källaren och den råkade jag glömma cillit bang på lite för länge och den är helt förstörd.

S2011 – Av egen erfarenhet säger jag hoppa, och hoppas på det bästa, dvs att det inte tar så lång tid att bli gravid för jag lovar: DET är värre än nojjandet innan om det passar eller inte. Förhoppningsvis och förmodligen funkar det ganska omgående, men gör det inte det så kommer du ångra ihjäl dig att du sköt på det någon månad hit eller dit. 

Nähä, dags att ta tag i dagens arbetsuppgifter så det blir helg någon gång. Hurra, vi ses ju i morgon!! Ser fram emot att höra mer om smygläsaren, Oms!

• nennesjuttioåtta

Porchez – är du full som en kastrull eller hur mår man kastrull? Sorry, skämt åsido. Bra att du inte svarade, fast jag hade ju varit nyfiken på vad han ville säga (om det nu int bara var kn****ll************! han hade vrålat och hoppas få komma upp).  

• Lapinette

Porchez - känner igen det där (från min ungdom .. he, he säger tant kanin) med telefonsamtal mitt i natten från kåta män . Själv så tror jag dessvärre att jag var så vek att jag svarade.

EA - hej, hej! Hur mås det?

nenne - trodde mer det hade med typ arbetsklädsel än reflexer!

• nennesjuttioåtta

lappis – jo det är sant. Men vissa arbetströjor de har ser ju ut som träningströjor med reflexer på och maken får så sexiga armbågar (!!) i dem. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!