• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

fast varför skriver jag det, det har jag ju berättat tidigare. Jaja.S crolla.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-16 11:08:38 följande:
    EA – varför tycker akupunktören det? Förresten, har du orkat läsa boken jag skickade? 

Här blir det lantkök, trots att jag sa upp prenumerationen på allt i hemmet sen jag tröttnade på deras ständiga Lantköksspecial. Fasade vita, rektangulära kakelplattor, rutigt golv, vedspis, pärlspont men inte någon porslinsho. Och modern fläkt.  
    Låter jättefint! Vad för sorts bänkskiva?
  • nennesjuttioåtta

AM – oj, jag tror det blir laminat nu och så får vi uppgradera någon gång i framtiden med sten. Men det blir väl nåt fejkstensutseende, förmodligen mörkt (även om jag sett att det är carraramarmor som gäller om man ska vara rätt 2011 i lantköket). 

• fru AM

Aaah - marmor! Jag drömmer om marmor pås amma (liknande) sätt som du om varselkläder!

• fru AM

Måste bara ondgöra mig över slappa föräldrar i Storsonens klass. 20 av ca 60 var närvarande på föräldramötet igår ... När jag fick ordet för att lämna över ansvaret som klassförälder så var det INGEN som anmälde sig. Däremot väldigt många som hade önskemål om var klassresan 8som inte alls är planerad eller förberred för) skulle gå ... Människor. Vad är det som gör att de anser sig så upptagna, viktiga osv att de inte kan lägga på några knop för klassens skull? Vi fyra klassmammor som har varit senast har haft kul och SÅ betungande är det inte. Jag tycker det är självklart att dela på ansvaret på så sätt att man lämnar över till ett nytt gäng på fyra peroner varje läsårsstart. Tröttmössor! Jag har idag skickat ett mail till samtliga som jag hoppas inte kan missförstås. Vi lämnar våpra poster och välkomnar nya klassföräldrar ...

• Lapinette

AM - så är det väl dessvärre nästan alltid. Alla har åsikter men ingen vill ta ansvar. Tänker bara på vår brf. Fast där kastar jag sten i glashus för vi har inte varit med (sitter dock i den där gruppen som ska samla in nya till styrelsen varje år .. och blir omvald hela tiden eftersom ingen annan vill göra arbetet).

• Fru E

Lappis-hur det känns.........rätt hopplöst om jag ska vara ärlig men samtidigt vill jag komma igång igen eftersom jag hatar att vänta så här många månader. Mår som bäst när en behandling har kört igång.
    Nu kör vi en FET i taget och ser hur länge de räcker, frågan är hur många vi ska sätt in denna gång en eller två??

Nenne-håller på att läsa för fullt har tagit prover på vårdcentralen i sommar men någon utredning ytterligare får vi inte förrän efter 3 och då hittar man ändå oftast inga svar.
    Funderar på att be om trombyl till denna FET men har fått för mig att man blir mer lättblödande då och spottings är min nära vän ibland = osäker

• nennesjuttioåtta

Fru E – de är väl rätt dåliga på att kolla allt här i Sverige, om jag förstått det rätt, såsom immunologiska orsaker o dyl som det står om i boken. Det finns en tråd på familjeliv om såna som har skickat prover utomlands men det låter jobbigt både för orken och plånboken. Hoppas du slipper leta efter fler svar efter nästa FET!

• Lapinette

EA - kram! Varför har det blivit så lång väntan denna gång? Är det sjukhuset som haft fullt eller är det ni själva som ville ha långt uppehåll? Vill man, orkar man och kan man så går det ju att köra på direkt i nästa cykel. Har ni provat att långtidsodla eller kanske assisted hatching? Jag menar bara för att prova lite olika sätt. Min läkare trodde inte nämnvärt på trombyl (i mitt fall) men jag fick prova på det också eftersom jag själv föreslog det och ville testa.

• BrudSommar2006

Jag tycker också att de verkar jättedåliga på att kolla allt här. Trist.

Men nu har jag i alla fall lagt en beställning från M&S så får vi se! Tog varsin omgång kläder till barnen för att kolla storlekarna.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!