• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

EA - Tänker mycket på dig. Kram.

• Fru E

Glömde ju Grattis September

Porchez-STOR kram! Vad ville Hunken?

Snorkis-

• viktualia

AM - klok utläggning!!

EA - *vinkar glad över att se dig*

Snorkis - kram här också!!

S2011 - känner igen mig väldigt väl! Och Velpottan Vickan väntade också tills allt var utstakat. Men inte ens då kunde jag med att hoppa.. utan det tog sin lilla rundliga tid innan Trollet blev till. Så näee.. jag är verkligen fel person att ge nån råd kring detta...

• fru AM

EA: jag köpte mitt jättebra mobilskal på www.skal-man.se - blixtsnabbt leverans o perfekt passform - men nu var det ett fodral du ville ha? Kolla där, det kanske finns!

• fru AM

Snorkis: Den största kramen i världen till dig!

• porchez
    Fru E skrev 2011-09-15 21:12:49 följande:
    Koko-här kommer en styrkande begravningskram

Inser att jag skriver väldigt sporadiskt i tråden nu men har så sällan något att kommentera om barn relaterade saker eftersom vi är så långt ifrån den världen. Men läser varje dag och vet att jag inte måste skriva om barn

Någon som vet var man kan köpa ett snyggt fodral till en Samsung Galaxy SII?
    Du är saknad här E, speciellt av mig som inte heller skriver barn men förstår om det är jobbigare för dig... Själv känns det som om jag bara kommer in med ego inlägg på ego inlägg här. Men det får ni ta här kan jag alltid skriva av mig, tyvärr blir det ju mest när man är nere, vilket kanske ger ett gansla dystert intryck av mig??

hmm hur lyckas jag? skulle skicka en kram till dig, ändå blev det ego? 
  • porchez

Jag vet inte vad Hunken ville för jag svarade inte, det var en tisdag natt klockan 02:30 typ, så jo jag kan ju gissa vad han ville. Att han fortfarande är sjuksrkiven och sen ute och festar en tisdag... Två ggr ringde han desutom.
    På ett sätt blir jag ändå lite smkickrad, för då tänker han ändå lite på mig, även om det kanske bara är med det lilla huvudet lite längre ner...

• fru AM

Porchez: Bra att du inte svarade! Såna där samtal är bäst obesvarade ... Ta det för det skickar det är men var glad att du inte lät honom göra dig ledsen. Been there, done that, got the t-shirt ... Kram

• porchez

Ja AM jag är riktigt stolt över mig själv, känns lite som en vinst, dels att jag inte svarade samt att han ringde mig     ååå vad jag är lätt köpt med lite uppmärksamhet...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!