• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Vänner; cyklamen, prydnadspumpor, krysanthemum, prydnadskål är ju några färgstarka exempel? Jag tycker höstplanteringarna kan bli ungefär så knalliga som man står ut med.
    Men det beror ju lite på vad för färger man gillar också.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Vännerfan

AM, Inte för att jag tror det hjälper, men P&P hade förra året (eller om det var för 1 1/2 år sen) en sån pyjamas som du eftersöker. Antar dock att de alltid säljer slut på sina kollektioner och att det därför inte är till nån hjälp. Prinsen har nämligen en sån som snart är för liten (men som ska ärvas av lillebror). Den är randig i olika färger. Ska ta mig en titt på M&S vid tillfälle!

• fru AM
    Vännerfan skrev 2011-09-16 18:34:51 följande:
    AM, Inte för att jag tror det hjälper, men P&P hade förra året (eller om det var för 1 1/2 år sen) en sån pyjamas som du eftersöker. Antar dock att de alltid säljer slut på sina kollektioner och att det därför inte är till nån hjälp. Prinsen har nämligen en sån som snart är för liten (men som ska ärvas av lillebror). Den är randig i olika färger. Ska ta mig en titt på M&S vid tillfälle!
    Jo jag vet - de brukar ha sånt där (gammaldags pyjamaser och nattlinnen/nattskjortor) till jul (då nostalgiska far- & mormödrar handlar till barnbarnen) - få se om jag kan ge mig till tåls till dess eller testar den på la Redoute som telis hittade åt mig. Tack, Vänner!
  • Vännerfan

PB, Jo en sån där prydnadsskål köpte jag också. Krysantemum gillar inte mig, för det blir aldrig jämnt vattnat här utan lite när jag kommer på att det inte regnat på länge typ. Enklare med vattningen inne där det aldrig regnar; där kör jag på schema 2 ggr/vecka. Pumpor går inte för jag gillar inte alls orange. Cyklamen ska jag kolla upp hur den ser ut. Har en bild i huvudet, men vet inte om den stämmer.

Nu Spiderman-memory!

• Mopedvin

Am - vilka trosor har du köpt? Herregud vad mkt kläder! Måste kolla mer!

• Fru E

Vänner-måste tipsa om alunrot, kärleksört, dahlior etc där får du snygg färgkontrast, även gräs i olika färger och former

Lappis-senaste missfallet var i påskas så slutet av april, nästa tant mitten av juni antagligen fördröjd av missfallet. Jag och maken ville ha sommaren fri att göra vad vi vill och slippa tänka, analysera och kliniken stängde början av juli så det hade varit svårt att få kontakt med dem om något skulle hända.
    Jag hade kunnat tänka mig att göra ett försök nu i september men fram till den 1 oktober är vår mest hektiska period på hela året som innebär en hel del övertid och stress vilket inte är helt optimalt vid FET känner jag. Men väntan är så dryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyg, hatar att vänta så här länge känns som att månaderna rinner iväg men inser att när vi väl försöker så ska förutsättningarna vara rätt.
    Läkaren sa att vi hade kunnat klämma in ett försök i somras innan de stängde men dels var nog inte kroppen i balans efter missfallet och sedan hägrade mc, renovering och trädgård och samla krafter.
    Antar att vi tömmer frysen men hur många försök det blir av dem vet jag inte, sätta in en eller två är den stora frågan nu.
    Assisted hatching gör de tydligen inte vid FET eftersom skalet redan är mjukt som jag förstått det men ska fråga igen. Långtidsodling verkar de inte heller göra, men det är väl bara vid färskförsök?

September-ah så fragminet skulle inte ge ökad risk för spottings, då kanske jag vågar testa trombyl ändå. Bara för att testa något nytt denna gång.

Kan ni inte upprätta en webkamera så vi andra kan vara med i morgon

• Fru E

Förresten vad köper man till en tjej som fyller två år!?! Mamman gillar retrostil om det kan vara till hjälp...........

• viktualia

EA - här kommer några förslag:
    Den här har Trollet sanslöst roligt med för tillfället lekmer.se/barn-och-baby/babylek/leksaker/jabadabado-kuber-1-10 och det tror jag kan hålla i sig!

Beroende på hur illa det är med småprylar: lekmer.se/leksaker/spel/barnspel/viking-toys-grodspel-16-grodor

www.ekokul.se/alder/1-2-ar/stapelmuggar

www.ekokul.se/alder/1-2-ar/klosspussel-smakryp

www.ekokul.se/alder/1-2-ar/baby-hugg-a-planet

• viktualia
    passionsblomman skrev 2011-09-16 18:15:06 följande:
    Lappis, får jag be om hjälp? Eller om någon annan vet; sitter och läser Wasaofs meny för skaldjursplatåerna. Vad betyder "Bulots och Bigorneaux" för något?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ostron!
  • _koko_

PB - Det är typ småsnäckor, utfyllnad om du frågar mig och inte särskilt gott.

Är helt slut och har redan gått och lagt mig. Begravningen var oerhört jobbig men också väldigt fin. Bra präst, fina psalmer och många som ville ta farväl. Det var längesedan jag grät så mycket, men det är också skönt att verkligen FÅ gråta, få ut det ur systemet. Jag, sambon och hans syster tömde två paket näsdukar. Nu ska jag släcka lampan och säga farväl till den här dagen. Kram på er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!