• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Lappis – ja nu blir det till att smörja regelbundet!

• nennesjuttioåtta

MSW Hoppas det ser bra ut!

Liten – vi har en sån här: www.jotul.com/sv/wwwjotulse/Main-Menu/Produkter/Ved/Kaminer/Jotul-F-363/ och om de två nedersta pinnarna ligger med ändarna i bakkant och en eller två pinnar tvärsöver (pagod, va?). Vi tänder med tjärved och bös ur vedkorgen och ibland tändkuddar (fast jag gillar itne när det är paraffin i, det känns ju inte så miljövänligt). Åh, varma kakor lät ju himmelskt gott!

Ore – visa stjärten åt jobbet! Hörde du något från det där andra? 

• Ore

Nenne: Jag är litet för pryd för att göra det irl, men tro mig, jag är väääldigt sur över att jag inte kunde vara borta två dagar i månaden.

Läge för löneförhandling, om jag är så oumbärlig?

Och än har jag inte hört något från det andra jobbet, vilket med 99,9% sannolikhet säger att jag inte var så intressant efter intervjun. Väntar på ett "tack för visat intresse, men tjänsten är tillsatt"-mail, och ska då ställa en fråga till berörd chef och försöka få en hint om exakt vad jag gjort bort mig på...?

• fru AM

Parnassia: här är min lampsida: http://www.belysningsdesign.se/
    men det finns ju många andra om du inte skulle hitta "rätt" kupa där. De har ju inte bara badrumslampor.

Parnassia igen: Jag håller på och försöker få över fotot på vagnen till datorn från mobilen (bluetoothen funkar av någon anledning inte så det blev till  att mecka lite - men härda ut - den kommer snart på FB) 

• Izzie

Tillbaka från sjukhuset. Väldigt osympatisk läkare! Usch så irriterande... Hon målade verkligen upp allt i svart. Bebisen bedömdes som normalstor, dvs det kan vara värt att försöka vaginalt, men jag var inte tillräckligt öppen för att en igångsättning i dagsläget skulle vara givande med mina förutsättningar. Ny tid på onsdag på förlossningen. Har jag inte öppnat mig mer då, blir det nog att boka tid för snitt. Fick en hinnsvepning idag och en uppmaning att ta mig till badhuset och jobba med kroppen. I princip tillbaka på ruta ett... Fy, både maken och jag kände oss helt sänkta efter att ha träffat denna muntergök till läkare. Tänk att empati inte alls är en egenskap som sjukhusrekryterare letar efter när de anställer läkare...  

• fru AM
    Izzie skrev 2011-09-19 11:03:48 följande:
    Tillbaka från sjukhuset. Väldigt osympatisk läkare! Usch så irriterande... Hon målade verkligen upp allt i svart. Bebisen bedömdes som normalstor, dvs det kan vara värt att försöka vaginalt, men jag var inte tillräckligt öppen för att en igångsättning i dagsläget skulle vara givande med mina förutsättningar. Ny tid på onsdag på förlossningen. Har jag inte öppnat mig mer då, blir det nog att boka tid för snitt. Fick en hinnsvepning idag och en uppmaning att ta mig till badhuset och jobba med kroppen. I princip tillbaka på ruta ett... Fy, både maken och jag kände oss helt sänkta efter att ha träffat denna muntergök till läkare. Tänk att empati inte alls är en egenskap som sjukhusrekryterare letar efter när de anställer läkare...  
    Men åh att det ska finnas såna läkare! Tycker till och med att det borde vara ett kriterium för att de ska få arbeta med/möta patienter överhuvud taget. Hoppas verkligen hinnsvepningen hjälper! Stor kram!
  • passionsblomman

Nenne, aha! Ja då är ju gnistskydden lite små...

Lappis, gick det bra för maken att springa loppet?

Klart ni hade en rolig trådträff! Hur skulle det kunna bli en tråkig? Jag bara undrar. Skål

Telis, jag har fått klart för mig via Piggelin som har FB hur det kommer sig att man inte sett dig här på länge.
    Jag vill bara säga att jag kommer att sakna dig här. Hoppas vi får IRL-möten framöver.Hjärta

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

PB – heheh, nej det kändes lite för lätt att forcera med bobbycar!

Izzie – WTF? Vad trist att ni träffade en sån surk*k! Åh, jag ser verkligen inte fram emot nrä vi ska försöka få koll på läget.  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!