• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore
    smint skrev 2011-06-28 11:04:29 följande:
    AM: jag hade valt voltaire klassisk eller voltaire jazz, jättesnygga

Håller helt med smint! Färglada och snygga. Själv hade jag nog valt Voltaire jazz av dem, men det är ju på grund av mina egna färgpreferenser som alltid går åt blått/turkost...

Porchez: Bra plan med boendet, hoppas det dyker upp ett suveränt boende för dig
  • smint

ja ju mer jag kikar på kalket så lutar det åt jazz ändå  Min kompis har nog klassisk tror jag..

Nenne: Hittade inte på pops hemisda, verkar som dom tagit bort dom eller så finns det bara i butiken.  och du är det ok om jag lånar bilden från din blogg?  Så himla rolig bild. Nu har du ju inte tagit den själv men jag frågar ändå

• nennesjuttioåtta
    trodde ingen läste den längre, hahah! jag är så dålig på att skriva....
  • Lapinette

Ooops, har inte varit inne där på jättelänge. Har liksom börjat om från början med ny dator och jobb och tappat bort alla gamla länkar jag hade. Ska kanske in och kika lite :).

• nennesjuttioåtta

lappis, tror inte det hänt så mycket sen sist, jag glömmer ju bort att skriva. Världens sämsta bloggare.

• smint

nenne: Har den på bloglovin så skriver du något så får jag upp det  Du skriver så himla bra

Är det fler som bloggar här inne förutom sweet, nenne?  

• nennesjuttioåtta

smint – Tack! *glad* Nu ska vi se, jag tror inte det? AM hade en bra tidigare men satte sin på paus, vet jag. 

• nennesjuttioåtta

sen kanske det är flera (inkl mig själv) som har en blogg för typ familjen och så, lite mer som bilddagbok i vårt fall. Men den är ju inte så intressant för så många mer än mormor typ

• porchez

Haha BS! du är så skön

Ang. mitt boende så kan jag inte förstå att jag själv tänker så här, och skulle ALDRIG i hela mitt liv erkänna att jag tänker/gör som jag gör (förutom för er då)  Skulle en kompis till mig säga att hon har sitt "liv" på vänt för att hitta sin drömprins, så skulle jag tycka hon var helt dum i huvudet. Nuhar jag ju lyckats att ljuga för mig själv ett bra tag genom att säga att jag bor som jag gör pga. ekonomin. Och det var först efter att två längeheter kom ut i detta område (som jag aldrig lagt märke till tidigare) som jag kännde att där vill jag bo.  När de två lägenheterna var till salu trode jag aldrig att jag skulle ha råd, men nu när jag räknat på det så inser jag att jag faktiskt inte behöver spara så mycket pengar varje månad som jag gör, när jag ändå inte har någon resa planerad...

Rörigt? Ja det är så mina tankar är haha!

Men sen får vi ju sen om jag kan tänka om, eller om det är bara i det området jag kan tänka mig att bo. Och hur stor är chansen att det ska säljas fler lägenheter när två stycken precis har sålts??  Jaja drömma kan man ju alltid göra!

Nu tänker jag snart flexa från jobbet, skolka ifrån träningen och åka hem till mamma (bor där den här veckan när hon är på semester) lägga mig på gräsmattan och lapa sol!   Intresseklubben antecknar va??

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!