• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Hallå i tråden!

Det är strålande väder ute, och vårt badrum har börjat fixas. Maken ringde för att bestämma en tid med firman som vi bokat detta hos, och hopp och hej så hade de en lucka och kunde gärna börja idag. Ja tack, sa vi

Jag inser att det inte kommer förändra inflyttningsdatumet ett dugg om badrummet fixas nu eller efter semestern, men det är förbaskat skönt att fler och fler saker blir klara!

Porchez: Hoppas nattsömnen blev bättre nu i natt!

Tinga: Håller tummarna för att det fortsätter gå framåt med killarnas ätande i rask takt, så att allt detta snart bara är ett minne blott för er

• Parnassia

{#emotions_dlg.flower}

Mäh!

Vad konstigt. Tangentbordet ville inte fungera nyss. Jag försöker igen.

Hallå i tråden! Är det här man får de bästa råden?

(pinsamt illa, jag vet, men jag måste ju hitta på nåt för att kunna kasta ut min fråga.)

Jag har på jobbet fått ta över en del filer av min företrädare. Det är en massa text i word som är uppdelat i rader med tabbar som avdelar infon på raden( i bästa fall, om inte annat kan jag byta ut alla j-kla mellanslag till tabbar, eller vilket är bäst?).

Jag vill ha det i tabellform! I excel så att man kan sortera all information på olika sätt (eller går det att få till i word)?. Tex ibland vill man ha a-kolumnen i nummer ordning och ibland d-kolumnen.

SNÄLLA! Säg att någon av er vet att man kan och gärna hur man kan konvertera detta! HILFE!

• smint

parnassia: Tyvärr kan jag inget om det, hoppas du får rätt på det .

Ore: Härligt med badrumskillar på plats, skönt att det rör på sig som sagt.

Liten: bra att packandet går framåt.

Här är det fortfarande feber på T, men inga fler prickar, de hon har ser så små ut att jag är tveksam till vattkoppor men vi får se helt enkelt..  3 dagars feber har hon redan haft så det borde det inte vara 

• Ore

Parnassia: Jag var tvungen att prova, och skrev litet i word, med tab emellan, och bara kopierade över till Excel och då la de sig snällt och fint i olika celler?

Kan dock tillägga att jag har den nya versionen (2010 - tror jag det är...) Så jag vet inte om det är något de fixat i denna versionen, eller om det går även i den gamla.

• Ore

*är nu sjukt nyfiken på om detta funkar så även hos Parnassia*

Märks det att jag har aptråkigt på jobbet idag?

• porchez

just det liten, glömde svara dig igår. Efter att ha flyttat alldeles för många gånger på  kort tid så har jag slutat packa noggrant. Saker och ting håller mycker mer än vad man tror, sist hade jag inte ens papper mellan tallrikarna, utan ställde dom rakt ner i lådan... Övrigt inslaget i tidningspapper, ej nya tidningar så trycksvärtan har hunnit torka in. Men kanske inget jag ska rekomendera andra, för tänk om det inte skulle hålla för er??? KAnske säger mest hur oförsiktig jag är med mina saker

Är otroligt sugen på att flytta själv just nu. Har hittat ett par bostadsrätter på ett ställe av kanten av min stad, där jag vill bo. Det är BoKlok hus om ni vet? Jag tänker att det ska vara så nära "hus-känsla" man kan komma i en lägenhet. Och efter att ha räknat på det själv tror jag att jag skulle kunna ha råd. Tänkte besöka banken under semestern för att få det bekräftat att jag har råd. Sen är det bara att vänta på att det blir en lägenhet just där till salu   haha!!  Lång väga planer jag vet, men har nån liten mini-kris just nu, där det känns som om livet springer ifrån mig....

Sov lite bättre inatt, men fortfarande inte bra.. Är pigg än så länge men gissar på en låååång eftermiddag. Sen tänker jag kanske hoppa över träningen i eftermiddag och satsa på att få några soltimmar istället, skulle tydlinge bli regn här till helgen igen

Parnassia - är dåligt på word, då jag aldrig anänvder det längre. Men är också nyfiken på om Ores förslag fungerar för dig. Låter ju nästan för enkelt för att va sant

• viktualia

Själv har jag 25 grader i skuggan redan kl 10.30 och hur underhåller man ett Troll då... hm...

Rinde Parnassia och hon lär återkomma när hon testat mitt tips... som inte var riktigt samma som Ores.. men Ps problem var bl.a. att det inte var tabbar överallt än..

• nennesjuttioåtta

Hurra för Tinga!!!!!! <3 Vad härligt att ni får bästa hjälp nu och vad glad i ögat jag blev att ni fick så mycket beröm, det är ni fan värda! Kramar i massor!

Snorkis – kramar kramar kramar. Konstigt vore det väl om sorgen inte blev än mer påtaglig nu när ni verkligen förstår vad ni inte fick med S. Ta hand om varandra och tillåt dig noja och kolla andningen på Leffelinusen, dså gör nog alla. Magiskt är det, dessa små gostroll. Hoppas du kan njuta lite också!

Parnassia – Word är jävulens påhitt, stäng datorn och spring!

Porchez – tråkigt att hamna på så trista fester men tur att det ordnade upp sig på söndagen iaf.  

Näst sista dagen innan semestern på 6 veckor! Lyssnar på min spotify-lista "Happy days" med bara galet glada låtar och o'boy vilket vackert väder och sånt !

nu: jobba lite till

kram på er! 

• porchez
    viktualia skrev 2011-06-28 10:37:52 följande:
    Själv har jag 25 grader i skuggan redan kl 10.30 och hur underhåller man ett Troll då... hm...

Rinde Parnassia och hon lär återkomma när hon testat mitt tips... som inte var riktigt samma som Ores.. men Ps problem var bl.a. att det inte var tabbar överallt än..
    underhåller man Trollet annorlunda för att det är varmt?
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!