• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Barnen sover hos mormor och morfar inatt eftersom vi var på hundkurs och kom tillbaka sent så imorgon har vi sovmorgon, tjohooo!!!

MR idag gick ju bra, tog bara en kvart inne i själva maskinen och jag blundade hela tiden, fick ett slags galler fastsatt framför ansiktet, ungefär som ett hockeyvisir men det gick bra. Maskinen var inte alls lika trång och läskig som på vårdguidens bild och inte var den särskilt lång heller så att man behövde åka in jättelångt. Nu är det bara resultatet man ska vara nervös för, usch.

Ha en trevlig midsommar alla, hoppas på uppehåll imorgon!

• Oupsie

Kikar in för att önska alla en trevlig midsommar! Hoppas att ni får en skön helg, var ni än befinner er.

Har varit smygläsare ett tag och helt plötsligt blir det övermäktigt att kommentera allt som man har tänkt. Men några snabba:

Snorkis, förstår att det måste vara kämpigt och att många tankar och rädslor dyker upp. Jag hoppas att du snart vågar slappna av lite och vad härligt att höra att du är handlöst förälskad . Stor kram!

BS, skönt att MR var lättare än du trodde. Hoppas att resultatet blir som du önskar.

Snaily, heja dig! Bra strategi .

• Heloise

smyger också in ifrån granntråden" för att gratulera snorkfröken, herr snorksson och välkomna Leffelina till världen!
    Jag har försökt smygläsa lite då och då för att hålla mig uppdaterad och så missar jag ändå med flera dagar.

Hoppas ni får en underbar sommar {#emotions_dlg.flower}

*tassar ut*

• viktualia

Snorkis - gott att se dig här en sväng! Hoppas att ni kan få bra stöd att hantera sorgen efter S i kombination med glädjen över Leffelina!! För hela familjens skull! Ååååå kram!

Vill mest önska er alla en riktigt mysig midsommarafton! Kram på er!

• Liten med Mindre

Snorkis - kram! Det där med att kolla andningen gör alla nyblivna föräldrar törs jag påstå, utan att ha ert bagage. Fortsätt om det känns bättre så, trots larmet.

• Vännerfan

Hoppas alla haft en bra Midsommar! Här var vädret så pass bra att vi kunde sitta ute både på lunchen och på kvällen. Det gillade jag! Jag gjorde Tingas variant på salsa till vildsvinet på kvällen och det smakade bra! Kram från mig

• Ore

Hoppas alla har haft en jättetrevlig midsommar - det har vi haft!

Snorkis: Jag misstänkte att det kanske kunde komma en sorgperiod för S skull, i samband med Leffelinas födelse. KRAM från en som räcker upp handen och sällar sig till skaran som kunde gå fram till vaggan titt som tätt för att kolla att lillkillen andades. Har man väl vaknat, och ligger och undrar så är det bättre att gå upp och kolla - resonerade jag. Det la sig med tiden...

• viktualia

har haft en ljuvlig midsommar med perfekt, lagom varmt väder! strålande sol och runt 20 grader! najs! Roslagen är ett bra ställe!!

dags att sussa... partajande tär på slöfockar som jag...

• viktualia

måste vara midsommarlugn hos er alla.... inget inlägg sedan igår kväll... ujuj!

kram på er!

• smint

trillar in

hade en ljuvlig helg i skärgården, så glad att vi åkte med, strålande sol, bad och god mat. Tilde hade så roligt och avr ute hela dagarna, Hugo sov jättegott.

Snorkis: Åh vännen vad härligt att höra att ni har det bra, men förstår att det river upp sår, men det kommre bli bättre med tiden. Jag sprang också i början och kollade om dom andades..

Tror dock att T har fått vattkoppor, hon hade massa bett på kvällen som inte var där på förmiddagen och inatt hade hon feber. får se hur det utvecklar sig..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!