• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Så Boomerang är ditt favvomärke, Tinga. Själv har jag inga favvormärken längre och inte har jag varit ute speciellt mycket på rean (30 min med svärmor i förra veckan). Ekonomiskt bra att inte hinna springa på stan men jag ska nog ta en vända i nästa vecka. Annars så rök en stor summa när jag köpte ny kostym och skjortor så det tömde klädeskonto rejält. Hade förut tänkt att ta en sväng till Metzingen (Boss-outlet) när vi bilade genom Tyskland för att köpa på oss med kostymer och kläder men nu kommer vi inte att ha vägarna förbi längre.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-06-23 10:08:10 följande:

Ore - oj, vilken märklig historia. Undrar om pappan dök upp tillslut.

Ja, jösses vad det regnar. Gick som vanligt till jobbet imorse och har ännu inte riktigt torkat (jensen var blöta upp till knäna). Annars trött idag efter en sen middag och drink med min svärmor som har blivit en jäkel på att dricka Mojito.

Sitter svärmor och dricker mojitos även på dagarna när ni är på jobbet!?
  • Lapinette

Optikern .. ligger på mitt dåliga samvete. Har inte varit där på åtminstone 4 år och MÅSTE verkligen gå och kolla synen samt skaffa nya glasögon ... ytterligare pengar att spendera .

Cicci - ha en skön semester! Fast du har nog redan dragit antar jag.

Snaily - på dem bara!!!

Skönt att ha mat med sig idag så man slipper gå ut på lunchen.

• fru AM

Vi såg Cicci med följe lämna stan igår kväll, när vi var på väg hem från vår improviserade krogmiddag. (Vi skulle ha gått på en nyöppnad pub i kvarteret bredvid men den var fylld av konsertpublik inför Foo Fighters på Stadion så vi var tvungna att knata ända till Storgatan och CiaoCiao. Där fick barnen träna på italienska och lära sig uppskatta italiensk gästfrihet (vilka trevliga servitörer!). Sedan SPRANG de hem (Hektors nya grej - att springa))

• fru AM

Och hade Hektor varit lite äldre så hade han kommit hem med fickan full av visitkort från tjejer ... Han avbröt sig ständigt i springandet för att limma på tjejer vid uteserveringar ...

• Lapinette

AM - Hektor den stora charmören. Du får hålla hårt i honom. Nej, svärmor vet nog inte exakt vilka ingredienser som ingår men jag tänkte berätta för henne .

För er som drar iväg snart - GLAD MiDSOMMAR och vill ni höra ett proffs uttalla just ordet Midsommarafton så lyssna här:
    ">

• Lapinette

AM - det är vi som lärde henne att dricka Mojito när hon var här senast och lördags blev det en i Cadier baren .. jösses vad vi har varit ute och druckit den senaste veckan ... !!!

• fru AM

"JAg är själv ifrån Dalarna ..." NÄHÄ!

Lapinette skrev 2011-06-23 10:52:11 följande:
    För er som drar iväg snart - GLAD MiDSOMMAR och vill ni höra ett proffs uttalla just ordet Midsommarafton så lyssna här:
    ">

" target="_blank">

• fru AM

Jag håller på att planera inköpen inför vår "Hemma-midsommar". Det ska bli SÅ mysigt! Min favoritsill  + nubbe, en köttbit, sparrissallad och så ett mumsigt rödvin. Och mazarintårta med jordgubbar.

• fru AM

Tinga: vi får se hur mycket som finns i plånboken. Måhända får jag knapra på stövlarna istället ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!