• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Man blir ju helt snurrig - vissa anser det vara bra träning för bäckenbotten att hoppa studsmatta, andra menar att det är direkt skadligt. Tröttsamt. Kan någon säga HUR DET VERKLIGEN ÄR!?

• Oms

Nu har jag shoppat! Det tog mig 20 min och vips så hade jag en utstyrsel klar - vad är oddsen för det? Jag hann tom köpa nytt smink, åka hem och har nu avnjutit en middag tom och klockan är bara sex!!

Jag hamnade på Åhléns City, säga vad man vill men man hittar altid ngt där i de olika boutiquerna. Denna gång så provade jag en klänning från In Wear som var jättesöt o somrig men ändå inte riktigt min stil så jag gled vidare till Zizzi och hittade en superfin tunika/klänning m linne under och fina dekorationer vid halslinning samt vid armsluten som var inte pingvin men mer som en afrikansk klänning. Om man håller armarna rakt ut så blir det som en liggande rektangel  från ärm till ärm - ngn som fattar vad jag menar? så oerhört passande på en afrikansk fest tycker jag, om än att den är enklare o svenskare i sitt utförande

JAg var ändå lite osäker så jag var tvungen att fråga de tjejer som arbetar i provrummet om råd då den fanns i flera färger - de hade n enhällig syn som passade utmärkt med min egen så stärkt av dem gick jag med hufsat lätta steg till kassan

Idag fick jag också ett mkt märkligt, oväntat  och oerhört spännande samtal från en rekryteringsfirma så nu ska jag o maken diskutera om jag är intresserad av vad de hade att erbjuda eller ej och isf hur det påverka våra framtida planer... jag återkommer i frågan framgent...

kram på er alla o tack för "shoppinghjälpen":)

• start september

Sista rycket med jobb på väg mot en veckas semester! Packningen var ett gissel, en vecka men hur mycket grejor som helst, särskilt med detta väder.

Känner också att jag inte har tid för shopping så tjejen får mest nätshoppade saker. Lindex webshop är en guldgruva, man ser direkt vilka storlekar som finns, gratis frakt om man hämtar paketet i närmsta Lindexbutik och man har 30 dagar på sig att byta eller returnera i valfri Lindexbutik.Superbra och är man clubmedlem får man ju bra rabatter, köpte klänningar som var halva priset och sen 30% på det. Fantastiskt. Lite Villervalla  ibland också. Fliur verkade jättebra också,  Skor blir mest Kavat från Ellos med bra rabatter, mäter hemma och det funkar bra.

Blöjstorlek - vår tjej som vägrar toa hemma men kan ibvland på dagis väger nu 17 kg och ska inte ha byxblöjor. Pampers Comfort fit  5 eller vad det turkosa paketet heter har funkat till nu men bytte precis till Liberos nr sex. Fattar inte heller storlekar. Provade också ICAs nr sex,  satt helt ok också. 

Glad midsommar till alla!

• viktualia

Bra Omsan! Grattis till fynd!

Cicci - bebisnamnet har bara outats på fb....inte här..

Ego - har haft en skojig arbetsdag, men bästaste kollegan är mitt i rekryteringsprocess för ett annat jobb. Jag känner mest att hon troligen är för bra för att vara sann..... jaja... hoppas elakt att hon inte får det....

• viktualia

Grattis till fynd, Omsan!

Cicci - namnet har bara synts på fb....inte här..

Ego - bästa kollegan är ev på väg bort, hoppas elakt att hon inte får sökt tjänst.... vill ha henne kvar!!! Men men ...så är det att verka i en mindre attraktiv provins....

• BrudSommar2006

Koko, japp, en sån har vi, den stora. Fast jag har inte tordats hoppa på den eftersom jag hört att man inte får studsa på flera år efter en graviditet och med min livmodertapp som verkligen inte sitter där den ska och jag redan är nervös för framfall tänker jag inte chansa på den biten. Så gunget vet jag inget om!

• Parnassia

Tittar in för att önska alla trevlig midsommar och trevlig semester för dem som smiter iväg på det.
    Vi håller på och packar svensson-termosen inför helgens utflykter.

Ha det så bra, ta hand om er och kram!

Förresten, vi kan väl önska lite sol också?Solig

• Liten med Mindre

Hmm...jag får väl känna mig för på studsmattan då. Känns det lika mysko som förra sommaren blir det inget studsande.

Oms - grattis till supersnabb shopping! Härligt!

Trevlig midsommar ni som är på väg bort, och ni som stannar hemma. Kör försiktigt och se upp för idioter!
    En dag till på jobbet sen tar jag pendeln ut i klorofyllen jag med. Längtan till landet...

• snaily

Hej hopp
    Sticker in antennerna för att önska alla en trevlig midsommar!

Igår var vi på bvc och jag hittade ett sätt att hantera den förvirrade och bekymrade sköterskan, nämligen att prata konstant och köra över henne med mina planer och åsikter. Funkade kanon! Typ: "Jag tänkte börja med mjölkprodukter nu och om det går bra kan Yngla också få prova, vad tror du om det, och jaha, har hon bara gått upp 60 g sen förra vägningen, ja men det var ju rätt nyligen och hon verkar ju växa lite stötvis och förresten tror jag inte alls hon hör hemma på den där medelkurvan som hon råkade följa i början och dessutom tycker jag inte det är bra att vi stressar över hennes vikt för då blir det så lätt att vi håller på och trugar med mat och skapar trista associationer till mat och det är inte bra. Och det är nog inte så många barn som svälter ihjäl i Sverige nu för tiden."  Sa jag. Sköterskan kunde bara hålla med, "jaha, jaa, nää..."

Nej, här ska fixas och packas och matas och sovas nu! Hörs efter helgen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!