• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-06-21 19:18:27 följande:
    Apropå kläder så hade jag tur när jag beställde Iris shorts för redan igår kväll var de gröna helt borttagna från sidan och de rosa slut i hennes storlek. Jag fick alltså förmodligen sista paret i rätt storlek i båda sorterna.
    Vilken tur!!
  • BrudSommar2006

Jag läser det där om att två barn blev kidnappade utanför Oslo idag, hur barnen grät och mamman skrek och tårgasen och allt och jag får sådan ångest så jag vet inte hur jag ska kunna sova inatt faktiskt. En ettåring och en treåring.

• Oms

Hmm, ett litet delikat problem har uppkommit...jag vill ha en fin klänning till midsommardagen - ingen aning om NÄR jag ska hinna köpa den men jag vill ha en då. Vi ska på en stor Gambisk fest vid Stadion på kvällen och de som kommer dit brukar vara så sjukt uppsnofsade och oftast tar jag ngt som jag trivs i (ngn enkel kläning, finare kjol etc) men iår skulle jag också vilja ha ngt snyggt (och sexigt) på mig... kom jag på nu idag... suck!
    jag är ju inte världen minsta i storlek o helt klart föredrar jag en klänning avskuren under bysten alt en klänning med halterneckmodell då den modellen passar mig bra. den får gärna var färggrann och synas i såväl modell som material men som sagt, det kanske inte går att få tag på ngn på så kort varsel...  det behöver absolut inte vara ngn märkesklänning utan den ska bara se lite finare ut, jag kommer troligtvis att bara bära den där o då.

NÅGON som har ngt tips om ngn affär i sthlm m omnejd hså är i elfte timmen??

• viktualia

Omsan - rolig utmaning.. här kommer första förslaget *fnissar glatt* www.hm.com/se/product/92243
     och några till:

www.hm.com/se/product/83819
    veromoda.bestsellershop.com/EU/dresses/dups-s-l-short-dress/429077
    veromoda.bestsellershop.com/EU/dresses/josephine-s-l-new-knee-dress-plain/397836
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=14922522&path=3403475;3215210;3232566;3563771;9654
    www.rutmfl.se/rut2010/wp-content/uploads/collection-images/price-smock-frill-dress-sek-159_-euro-17_95.jpg
    www.kappahl.com/ProductImages/KAW_864504_F_1.jpg
    media.ginatricot.com/images/product/42726603301_m.jpg
    www.ginatricot.com/cse/kollektion/ccollection-p1.html

Hoppsan.. jaja... du får väl klicka dig igenom detta...

• BrudSommar2006

Vickan, imponerande lista där!

• Vännerfan

Halloj!

Själv hemma ikväll och har lagt en god stund på att felsöka varför uppkopplingen inte fungerade. Till slut hittade jag en sladd som lossnat....

Tänkte säga att åksjukebanden fungerar utmärkt för mig. Jag använder de jätteofta. Ett tag använde jag de alltid när jag åkte buss och så en morgon blev jag lite sur över att jag mådde illa och skulle kolla så jag satt på banden rätt, men då hade jag dem inte på! Så det är inte placebo på mig iaf. De fungerar så att det sitter en rund knapp på bandet som trycker på en akupunkturpunkt kopplat till illamående. Hoppas de kommer funka på L!

Vad gäller märkning på dagis har vi fått stående ovationer flera gånger (nu överdriver jag lite) gällande att jag sätter märklappar på allt. Ibland blir t.ex. alla barnens strumpor blöta och då åker de in allihop i torkskåpet och sen går det bara att reda ut vems de som är märkta är. (Polarns strumpor har också ett ställe på insidan där det är meningen att man ska skriva namnet.) Av de få saker jag inte hunnit märka har flera saker försvunnit. Vissa bara en tid, andra för evigt. Det var saker som raggisar och långkallingar som säkert flera har lika (från P&P där halva utedagiset handlar förstås) och när det händer blir det ju jobbigt då man kanske inte har tid att åka och köpa nytt just då ( vi behöver flera uppsättningar och man köper ju så många som man tror sig behöva).  

Ser grön plupp på Vickan och efterlyser en god salsa till grillat kött. Helst inte för stark utan mer "smakfull". Har du (eller nån annan) nån i bakfickan?

• fru AM

Oms: skulle definitivt kolla på Lindex, Indiska och någon lokal Åhlens om jag var du. Varför inte på odenplan - där ligger de affärerna ju nästan på rad! Eller Fältöversten för all del! Rea överallt! Bra läge!

• Oms
    Vickan - thank u för engagemanget! sitter själv o försöker tänka ut alla oliak butiker som finns i stan så att jag kan förhandskika online. Gillade den första klänningen och jag hade haft den lätt för 10 år sen när jag inte hade en valk i sikte utan var rätt så deffad om än "grov" den hade då suttit som en smäck på mig med min svank o byst... men inte idag va, hahahah

bland de du länkade till hittade jag  en söt halterneck från lindex samt en annan sm såg bra ut, kan ha varit veromoda, jag ska kika vidare - tack för tipsen!!

såg  också en supersöt klänning från bridal outlet i ropsten men tycker nog att 2 800 är liiite mkt att lägga på en klännign som jag bara kommer att ha under en kväll...
  • Tinga

Muggles - usch vad trist att det är så besvärligt med vårdapparaten kring din mamma. Det är som de säger; man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Har ju själv stött på en del liknande i situationen kring våra barn. Låter iallafall som att ni har grymt mysiga kvällar med era bebisar; det är väl en av de stora fördelarna med tvillingar - man behöver inte slåss om de små liven utan kan ha varsin. Hela sommar-OS 2008 tillbringade maken och jag med varsin bebis på bröstet, nyss hemkomna från sjukan. *mys* Kram på dig!

Liten - lycka till med flytten!

Koko - låter som angenäma problem trots allt, med er ombyggnad, men visst är det lite så att när man själv ska göra en ombyggnation vill man ju gärna ha alla sin önskningar uppfyllda. Köper man ett färdigt hus räknar man mer med att inte exakt allting är som man vill ha det. Extra besvärligt också förstås om du och sambon inte är helt överens.

Vänner - vi gör ofta salsa med tomater, gurka och avokado skurna i grova tärningar, och så en vinägrette på det, fast du var kanske ute efter något mer sofistikerat?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!