• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Li75: hej igen! Intressant att få veta mer om dig! Du känner ju oss - jätteroligt att du läst så länge! Vad fick du för behandling mot din korta lutealfas (alltid intressant att veta - kanske hjälper det någon annan)? Ungefär var i landet kan du tänkas bo?

Ore: tack för input i seabandfrågan. Jag antar att de kommer hjälpa rejält OM illamåendet är psykologist betingat hos Livia. Vi får se helt enkelt. Tur att det är hyrbil ...

Idag ska jag träffa en tvåmånaders bebis - ska bli kul! 

• porchez

Vänner- tidigare om åren har jag tänkt precis som dig. Jag vill inte åka ifrån Sverige när det är som finast, vi har så många månader med regn, rusk och snö så jag åker mycket hellre till värmen då! För jag antar att det är så du menar? Men när jag måste anpassa mig efter när jag har resesällskap så har det blivit en del utlandssemester även på sommaren. Men i år bara 3 dagar på Mallorca

Så om jag själv väljer så är jag i Sverige på sommaren och sparar ett par veckors semester till vinter och åker till värmen då!

• fru AM

Jag vill gärna köpa "solförsäkring" på sommaren - därav dessa evinnerliga Italienresor. Sedan är ju Sverige underbart - om det är ok väder. Så vi brukar chansa och dela sommaren utomlands/inomlands ...

Ska vi köpa sommarhus så kan vi väl inte fortsätta med det förstås - då gäller det att köpa på något av de solsäkraste ställena i landet. Förhandlingar hemmavid pågår. Meningsskiljaktigheter förekommer.

• Parnassia

Här sitter en till som gärna stannar i Sverige på sommaren, vi är en husvagnsfamlij och nyttjar den. Tittar ofta på var det är fint väder och åker dit, en slags svensson-variant på solförsäkring!

DVD:n vi köpte är en sån här
    www.elgiganten.se/product/ljud-bild/blu-ray-spelare-dvd-spelare/SDV48AM/nextbase-7-barbar-dvd-spelare
    Förra veckan var det halva priset dessutom.

Vi har alltid haft mjuklift och det har funkat bra, vårt hus är oxå sådant att vi aldrig haft vagnen inne. Den har stått på altanen eller i garaget.

Lilla krånglar i mitt knä, därav korta inlägg.

Tjing!

• Li75

Behandlingen jag fick var inte mer än tabletter (minns inte namnet!) som man kan ta om man t.ex. vill skjuta fram sin mens av någon anledning. De justerade min cykel direkt. Sedan hakade det dock upp sig igen så inför nr 2 blev det en likadan behandling. Så mitt "problem" var lättlöst. Man önskar ju att man i förhand kunde få veta hur lång tid saker och ting ska ta och om det ska fungera för det är ju den där ovissheten som ständigt plågar. Sedan ska jag inte säga att alla runt omkring lyckades för många av mina bekanta har haft/har svårigheter men de flesta har inte pratat om det förrän på senare tid.
    Jag håller till i norra Skåne så jag tillhör skaran med den fantastiskt fina dialekten...

• muggles
    BrudSommar2006 skrev 2011-06-20 15:48:49 följande:
    Ska kanske tillägga att den som blir mest galen av att sitta långa sträckor i bil i vår familj är jag!
    Håller med helt och hållet! Jag avskyr bilsemestrar för från första milen sitter jag bara och väntar på att få komma fram... *hur många mil är det kvar nu...* Har väl dragit för många mil på Autobahn i mina dar...
  • FruCicci

Hej Li, välkommen! KUL att höra din story och kul att du varit med oss så länge!

I dag klockan 06.30 var det 4 år sedan min lille silverfisk föddes Nostalgi! Kan inte förstå att det har gått så fort. Längtar till BB nu
    Jag har helt plötsligt en 4 åring, känns stort!

Håller med TInga, vi kommer ha en liknande resrutt Jag vågar absolut inte chansa på att vara hemma, sen gillar jag miljö ombyte, jag gillar att kunna bila runt och uppleva olika länder, slott, städer och andra seevärdheter.
    Sol älskar jag med massor av sol och GOD mat Annorlunda mat.
    Ser fram emot en currywurst längs autobahn och en tasse kaffee mit sahne eller hur det nu stavas

Snorkis, hoppas allt är fint!

Vänner, kul att se dig. Men vi ses ju jätte snart du och jag och prinsarna

• BrudSommar2006

Jag har lite svårt med värmen också men inte om jag är på sol- och bad semester, mer om man är på stadssemester och ska gå runt och turista. Och så två griniga barn på det, nej tack. Fast Iris skulle man kunna resa med nu och om ett par år är Astrid där också, då kommer vi nog åka utomlands mer.

Astrid ja, hon är som förbytt, det är så sorgligt. Det har ju kommit smygande de senaste två veckorna och nu är min lilla underbara Astrid borta och ett monster har dykt upp istället. Hon har blivit precis som Iris var och jag som varit så glad för att jag och Astrid haft en så bra relation och hon har alltid varit så mysig. Blir det som med Iris har vi ett par år av helvete framför oss, jag hoppas så att det inte blir så. Jag saknar redan min underbara lilla Astrid, det är riktigt sorgligt. Jag uppskattar att hon tillbringar tre fjärdedelar av sin vakna tid med att skrika, gråta, vara arg och kasta saker omkring sig. Hon sliter och river i allt hon får tag på, hon är så arg att hon till och med försöker lyfta och kasta iväg köksstolarna, det bor ett raseri utan dess like inom den lilla kroppen. Jag känner faktiskt viss sorg.

• FruCicci

hej Mugglan!
    Hur är det med twinsen!?!?
    Allt verkar gå riktigt bra! Så underbart!!!!
    berättade om dig för en kollega igår, drömmen som blev sann och dubbel

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!