• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Lappis: nästan två veckor. Och sedan har vi lika lång tid hemma - som vi ska försöka fylla med besök på brorsans landställe, Livias fästmans landställe osv

• BrudSommar2006

Lapinette, jo, du skrev att ni ändrat er om bilen, men jag fattade aldrig varför ni ändrade er om hela resmålet eller varför ni inte bara tog flyget ner dit ni ursprungligen tänkt åka?

• Lapinette

BS - grejen varit vi skulle rest runt där (södra Tyskland, Schweiz, Alsace) var för att vi skulle ha bilat och då även besökt släkten. Nu när vi inte tar bilen är vi mer "fria" på vart vi kunde åka och då valde jag att åka till ett ställe jag länge velat åka till istället för att åka till ett område som jag redan tidigare har besökt. Jag kollade raskt upp tider, kostnader och la upp ett förslag som maken tyckte var toppen. Det enda jag kommer att sakna är bergsvandringen som vi skulle kunna ha fått även på denna resa om vi tagit några dagar i Pyreneerna men det är redan så många stopp som det är så jag vill inte "krångla" till resan.

AM - har Livia fästman! Ja, det ska börjas i tid. Antar att det inte blev något Gotland?

• Lapinette

Dessutom så blir den här resan billigare, vi slipper sitta massor av timmar i bil och den blir två dagar kortare eftersom resandet inte tar lika mycket tid i anspråk. Och jag ser så fram emot att få se västra sidan av Frankrike, Bordeaux och Biarritz.

• Mopedvin

Snaily - förstår att det inte var ett personligt påhopp med räkorna
    Tre veckor kvar att jobba innan semestern ocj två veckor på Gotland...längtar så nu, känner mig helt slut efter våren, 100% jobb och två små vilddjur (eller ja, ett vilddjur och ett lite lugnare). Känns lite mindre stressigt efter att vi anlitad städhjälp varannan vecka i alla fall... Men mitt jobb suger verkligen musten ur mig, jobbar ofta 4 dagar, ledig en, jobbar fyra, ledig en jobbar tre ledig två. Och sen på't igen. Ledig en dag räcker inte! Tur att jag trivs i alla fall

Vad ska ni göra på midsommar?

• BrudSommar2006

AM, har ni inte varit i Bordeaux, trodde ni avverkat hela Frankrike vid det här laget! Är det bra att resan blir kortare? Ni kunde ju ha lagt till ett par hotellnätter annars? Ni ska inte hyra bil där nere då?

Är faktiskt sugen på att hyra hus i Frankrike, får se om någon annan är det också.

• BrudSommar2006

Har upptäckt att allt midsommarfirande är precis efter lunch på alla ställen, det fungerar så dåligt med Astrid som sover då. Kanske kan vi dela på oss och några åker iväg med Iris så hon får dansa runt stången. Det verkar inte just nu i alla fall som att det blir väder så att man vill sitta på en filt i flera timmar så att Astrid kan sova. Vete sjutton också om hon ens kan somna i vagnen i så mycket oväsen. Med Iris var det första året förra året som vi var iväg till midsommarstången ordentligt, året innan hann vi knappt dit innan det var slut eftersom hon sov så länge.

• Mopedvin

Bs - ja det är dumma tider för firanden, lilla E sover ofta middag mellan 11.30-13.30 men sover iofs gärna tidigare med så vi får se. Vi ska till min mans syster och deras torp i Östergötland, ska bli mysigt. Hoppas det blir fint väder, annars kommer ungarna ta ihjäl varandra i torpet

• BrudSommar2006

Mopedvin, vad trevligt, ja vi får se hur det blir, vi har ju i det närmaste bestämt oss för att försöka åka och hälsa på svärmor i Spanien över påsk och åka till Skottland på sommarsemestern.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!