• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

AM, tror inte att det är specifikt för hjärnan, det står också att man inte får ha metallsplitter i någon del av kroppen, pacemaker, insulinpump inopererad osv om man ska göra MR men det står som sagt inte om det går illa för en då eller bara inte blir bra bilder!

• BrudSommar2006

Fast det där med osminkad ställer till det för först ska jag ju vara på jobbet fram till eftermiddagen, sedan sminka av mig inför MR och sedan måste jag sminka mig igen för sedan ska jag på valpkurs och hem till mina föräldrar och alltså visa mig bland folk igen. Jäkla struligt, bråttom kommer jag att ha också.

• FruCicci
    BrudSommar2006 skrev 2011-06-20 12:23:24 följande:
    Cicci, jo jag visste ju att ni alltid åker till samma ort, jag visste bara inte riktigt hur ni hamnade där från början och om ni alltid hyrde samma lägenhet.
    BS, mina föräldrar åkte dit 1968 i en gammal Fiat 600 och blev kära, sen tog de med oss barn... i mitten av 80 talet bytte vi by, till denna ngt större och på den tiden brukade vi tälta. (vi bodde på hotell med, men vi föredrog tältandet pga att vi fick så mycket kompisar på campingen).
     Min man o jag har bytt ställen och bott i olika hus, jag tycker det är kul att testa nytt. Något år har vi bott på samma ställe, men vissa är mer eller mindre barnvänliga.

Nu vill vi ha lite extra lull lull - då barnen är med, tex bo på nedre botten med terass, istället för högt upp och balkong.... förut bodde vi typ bara på hotell min man och jag nu när barnen är med så hyr vi lägenhetsmodell i hus så de kan leka och röra sig fritt... nåväl. nu ska jag inte babbla mer om detta utan sätta punt.
  • BrudSommar2006

Cicci, det är bara trevligt när du "babblar på"!

Börjar ångra att jag sagt att jag vill hyra hus i Skottland nästa år, man skulle kanske satsat på något varmare ställe. Fast nu har ju mina föräldrar bespetsat sig på att följa med så de blir väl besvikna om jag ångrar mig.

• BrudSommar2006

AM, vilket fantastiskt fint hus! Men som vanligt får man inte ha barn med sig. Har fastnat för flera fantastiska hus i Skottland bara för att upptäcka att barnen inte får bo där... Jaja, det ordnar sig väl bara vi väl bestämmer oss.

• fru AM

Oj - det missade jag- Att inte barn får vara med. Vilket skräp! Hoppas vi inte missat den klausulen i Italien, Cicci! (fast då skulle de väl inte erbjudit barnsängar)

• BrudSommar2006

Italienarna är kanske mer barnvänliga än Skottarna och Irländarna!!

• fru AM

Och så är husen byggda i sten rakt igenom och svåra att trasha fullkomligt

• Lapinette

AM - blir ni borta två veckor?

Cissi, vad skoj att ni ska över och hälsa på AM-familjen. Det blir väl totalt ganska många mil i bil?

Själva har vi helt lagt om och det blir ingen bil ned i Europa. Är så snurrig så jag vet inte om jag nämnt det här (eller bara på restråden och på fb ). Det blir istället Tour de France med Bordeaux med omnejd, Biarritz, Paris, Luxembourg (svärmor) och Strasbourg (makens bror + familj). Flyg, tåg, bil och alla hotell bokades i fredags. Pust!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!