• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

hejhej!

Dumma barn! Fina Iris!

Nyfiken på vad Leffelina fått för namn (alltså, Leffelina är ju jättefint men tänkte mellannamnen då)

Fru E Varmaste kramar, ring den där Leif ändå! Han kan ju svara för sig själv om vad han tror och tycker han det krockar med er IVF-behandling så säger han väl det. Men det tror jag knappast. Det handlar ju om efter insättningen då (väl) och det är ju inget kvacksalveri. Ge det en chans! Jag blir så glad att det finns såna hängivna människor! 

I övrigt håller jag med Snigeln i räkfrågan.

• nennesjuttioåtta

Hej hopp gummisnopp, dags att knoppa. Jösses vad den här månaden går fort, snart midsommar och rajraj och sen är det semester. Jag vet itne hur jag ska palla att jobba heltid ensam med the thing i höst, halvtid är preciiiis tillräckligt.  

• nennesjuttioåtta

btw, tror ni kattmat kan ge magknip? Det är fina grejer, inget blåvitt, men ändå. Verkar vara en riktig hit för han slutar aldrig att smita dit och stoppa munnen full på 0,2 sekunder och det ryms  många små knarpisar i de där hamsterkinderna. Bra att ha om det blir nödår. Han är inte sig lik riktigt, men jag tror egentligen att det är framtänder på gång i överkäken. Ledsen liten kille

• nennesjuttioåtta

Fast nu sitter han lugn i pappas famn i soffan. 

nej, det gick visst över.  

• nennesjuttioåtta

Heja Yngla! Har Korven något smaskens annars?

• nennesjuttioåtta

Halva altanräcket på plats, kommer bli tokbra det här! Kryssräcke var ju fint men lite väl våghalsigt om man vill ha barnen därute. Nu blir det vitt i två olika dimensioner. Och en grind. 

• nennesjuttioåtta

vad tänkte jag mer skriva, har bara läst ikapp en masse... 

september nu minns jag itne vad det var jag skulle skriva men jag förstod vad du menade och det var bara jag som försökte vara rolig

• nennesjuttioåtta

hihihi hur kan man vara smygläsare så länge utan att ge sig till känna förrän nu? Bra jobbat!

• nennesjuttioåtta

Vilka fina killar jag har i soffan nu, Pricken sover och maken slumrar. <3 

• nennesjuttioåtta

Tänkte att jag skulle fylla en sida med gula gubbar men så mycket fantasi har jag inte

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!