• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Li75-försvinn inte utan kom in
    Har du själv varit i kontakt med Leif? Har hört hans namn flera gånger och tror även jag på hans teorier om blodproppar. Vi gör ju ivf och har för närvarande 6 embryon kvar i frysen så antagligen kommer vi inte att byta klinik förrän frysen är tom, vet inte om Leif även engagerar sig i ivf försök eller håller sig till "au naturel"

• Fru E

BS-problemet är bara att varje läkare tror på sin egen teori i dagens läge vilket gör att man själv måste vara påstridig. Hade det funnits en mirakel metod hade väl alla använt sig av den men som sagt finns det inte det, tyvärr. Svårt att veta vad som kan fungera för en själv.....

• Li75

EA, jag vet tyvärr inte mycket mer  om Leif. Har själv bara stött på honom i annat sammanhang på Hbg KK och hört en del på omvägar om honom. En fantastiskt underbar människa. Har nog aldrig tr'äffat en trevligare läkare... Vet tyvärr inte om han sysslar med ivf. Förstår att ni inte kan byta klinik hur som helst och ni har många chanser kvar. Men lägg namnet på minnet utifall att, men jag hoppas du slipper träffa denna trevliga människa. (Hur ofta säger man så?)
    Hm, trots trogen läsare i stort sett varje dag (läser inga andra trådar någonstans, så trevliga är ni!) har jag glömt vad man ska berätta. Skostorlek 38 har jag i alla fall och bor i Helsingborg.

• Fru E

Li75-hmmmm ålder, chokladfavorit, barn var det något mer tro?
    Ska absolut maila Leif, värt en chans!

• BrudSommar2006

Hej Li75!

EA, så klart det inte finns en mirakelmetod men har man misslyckats med en metod kan man väl lika bra försöka få prova en annan? Tjejen i den där bloggen hade ju inte gjort ivf hos honom, vet inte om hon gjort ivf alls iofs, men hon hade ju uppenbarligen kontaktat honom så fort hon plussat och fått hjälp. Så ivf någon annanstans utesluter väl inte kontakt med honom?

• BrudSommar2006

Hörrni alla här, kan ni hjälpa mig, jag efterlyser pyamaser med korta armar och ben och mjukisshorts, detta i storlek 134 eller 140, att beställas på nätet för nu orkar jag inte springa och leta i fler affärer. Jag förväntar mig inga svar ikväll men när ni hinner.

• viktualia
    Li75 skrev 2011-06-17 20:59:02 följande:
    Hm, trots trogen läsare i stort sett varje dag (läser inga andra trådar någonstans, så trevliga är ni!) har jag glömt vad man ska berätta. Skostorlek 38 har jag i alla fall och bor i Helsingborg.
    Jag blir så ÖDMJUK inför sådana som dig! Kära nån! Att du orkar läsa allt vår prat! "välkomstkram"
  • Fru E

BS-hon hade nog blivit gravid på naturlig väg och fått blodförtunnande med sprutor liksom September  utskrivet av Leif så visst kan jag kontakta honom, svårt att veta hur bra det är att blanda in två olika läkare som inte vet vad den andra gör......hmmm tål att funderas på.

• Lapinette

mopedvin - les fumes blance är det enda vita bag-in.box jag köpt och det är verkligen ok. Har dock inte druckit det på länge. Här blev det champagne ikväll . Sushi med svärmor. Imorgon ska vi åka till Birka och lära henne allt om vikingarna.

bs - trist med killarna som kläckte ur sig en massa dumt till Iris. Barn kan vara så jäkla elaka och tyvärr kan jag inte säga att jag var något helgon när jag var liten. Inte mobbning men visst har jag en del elaka kommentarer och kastade kottar på mitt samvete. Bra att man tog tag i det på en gång och skönt att hon inget hörde.

Här har vi ändra våra semesterplaner. Det blir inte alls bil ned till mellanEuropa. Fick lite kalla fötter i sista sekund. Åka så långt, liten bil, knappt något bagage etc. Nu har vi funnit en toppenlösning som jag är så nöjd med MEN jag satt nästa hela dagen igår och några timmar idag för att få ihop hotell, flyg och tåg. Yahoooo... bara fem veckor kvar!

Och just det, trevlig helg på er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!