• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

EA, men det blir väl jättemysigt med en liten Buster! Eller han kanske inte är så liten?

Själv var jag på ringträning igår kväll igen med mina föräldrars hund, vi börjar bli rätt så bra kompisar han och jag. Vi ska nog gå någon mer hundkurs till hösten, synd att vi inte kan ha en egen hund just nu faktiskt. Hade vi inga andra djur kanske vi skulle slagit till på en men vi kan inte ha hela bilen full med djur så fort vi ska någonstans...

• Fru E

BS-ca 40 cm i mankhöjd vilket känns lagom att hantera

• BrudSommar2006

Trevlig helg själv, nu hemgång!

• viktualia

BS - himla bra att förskolan agerar. Mobbing är vedervärdigt... själv var jag utsatt mina sex första skolår. Efter att ha bearbetat det, har det gjort mig starkare... men ibland på gränsen till känslokall... så näe, jag hade gärna varit utan den erfarenheten....

På väg hem och ååå vad jag skulle vilja sova... men invasion av trevliga gäster blir nog bra... gääääsp...

• Li75

En smygläsare sedan Ciccis (och många andras..) pappersmuffande 2006 (2007?) tassar in.

EA, om du har nära till Hbg, vilket jag förstått att du har - försök få kontakt med överläkare Leif Matthiesen. Jag vet att han hjälpt många och när jag nu googlade på hans namn fann jag denna sida: http://livetmedbella.blogspot.com/2011/01/leif-matthiesen.html

Smyger ut igen...

• Mopedvin

Li 75 - hej! Välkommen, även jag en smygis sedan dessa tider! Är ganska "smygig" nu med men försöker komma in och skriva ngt ibland... Berätta mer om dig själv!

BS - usch vad gräsligt med mobbningen, försöker förtränga allt sådant men man märker ju att det förekommer på dagis mer eller mindre. PÅ min stora E´s avdelning är det väldigt mkt prat om vem som ska bjuda vem på sitt kalas etc, och det låter mkt: "du får inte komma på mitt kalas" etc etc 

EGO - Själv sitter jag och ugglar på jobbet och längtar bara hem!! Ska jobba hela helgen men men, ser fram emot morgondagens kväll i alla fall. Har hittat ett jättegott vitt bag in box vin som ni borde testa, sååååååå bra för att vara bag in box! Det heter Les fumées blanches 2010, sauvignon blanc. Supergott! Ska göra tigerräkor i vitlök o chili till tänkte jag.

• BrudSommar2006

Den där Leif verkar ju fantastisk. Huruvida han kan hjälpa eller inte har jag ingen aning om men bara att det finns någon som försöker något utöver det vanliga tycker jag är jäkla bra. Jag tycker att det finns alldeles för lite information och forskning om allt det här.

• BrudSommar2006

Mopedvin, jag lyckas aldrig få någon finess på mina tigerräkskapelser, steker du dem i ojla med vitlök och hackad chili eller hur gör du?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!