• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Ore: bättre det än att råka underteckna jobbmail med "mvh, Ore" ...?

• porchez
    Fru E skrev 2011-06-15 22:52:42 följande:
    Porchez-hejja dig och Hunken, skynda i er egen takt!
    Tack

Hur är det med dig? Ser dig inte så mycket här inne, fullt upp i livet? Eller håller du lågprofil ett tag? Hur känns det nu, kommer ni göra fler försök? Hoppas allt inte känns helt hopplöst... Kramar till dig!
  • porchez

Haha Ore! Gäller att veta vad man gör när man BT-surfar på jobbet Brukar själv ofta glömma fönstret öppet vilket inte avsöljer nåt så länge ingen går in i mitt rum, men ändå dumt att utmana ödet.

• porchez

Efterlyser min arbetslust! Har inte haft nån lust att jobba på hela veckan, semester feeling kanske?

• Lapinette

Vad skådar mitt kaninöga??!!!

STOR GRATTIS snorkis till Leffelina! Vilken otroligt, underbar nyhet! Massor av kramar och gratulationer!!!

• Snorkfröken77

Hej, en hälsning från oss på BB. Vi mår bra (jag är lite skakig än, men det tar sig) Leffelina är söt som socker och en liten blondin med stor vilja och temperament (som man anande redan i magen) Vi är oändligt tacksamma och lyckliga. Tusen tack för alla lyckönsningar, jag har just läst dem med herr snorksson med Lefflina i famnen, vi fånler båda två Återkommer när vi kommit hem.

• fru AM

Åh Snorkis! Även svårgråtna jag blir tårögd av att Leffelina finns i världen nu! Är SÅ nyfiken på att se en bild!

Hoppas snittet gick bra och läker fint. Är det något du undrar över det är det bara att höra av dig  så ska jag berätta vad jag vet och minns ...

KRAM! 

• porchez

Men så härligt att redan höra ifrån dig Snorkis! Är så glad för er skull   Vilken lycka {#emotions_dlg.flower}

• FruCicci

Fantastiskt härligt att höra från dig Snorkis!
    Klart Leffelina är söt som socker Det är ju mamma med

Sköt om er nu!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!