• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Grattis Grattis Grattis till Snorkis med familj! Tjoho!

• Telis

Stort grattis, Snorkis! Skönt att hon är här!

• nennesjuttioåtta

Ååååååååh vad glad jag blev av att se att Leffelina är här nu!!!!! Helt skakis, rörd, spattig, tagen... Hurraaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

Fyra arbetsdagar kvar innan semestern. Det innebär att jag huxflux jobbar heltid och kommer längta ihjäl mig efter pricken och p som får vara hemma och mysa. Hur fixar ni andra det? Går det över eller ?

• nennesjuttioåtta

Skulle vilja vara en liten fluga på väggen på BB och få se lite babylycka och några som håller på att lära känna varandra

• start september

Värdsliga ting kanske får plats också även om man mest vill tjoa:

Hattis - en sväng till Danmark blir det. Inget flyg för mig efter vecka 28 och jag vill ha tillgång till bra sjukvård för att känna mig trygg. Händer det något kör vi till Lund har vi bestämt. Utöver det en tur inom Sverige också, Sommarställen, familj och kompisar.

MB har avrått mig från pool och varma insjöbad eftersom den j-la svampen är envis. 

• start september

BM var det förstås, ingen annan. SF-måttet är mindre än med lilla tjejen men följer ändå kurvan. Försöker att inte oroa mig utan fokusera på att det finns fördelar med att inte få 4,5 kgs bebisar.

• Parnassia

Nenne - man vänjer sig så gott det går. Och man lär sig att uppskatta den tid som man får på ett helt annat sätt. Vänjer sig helt gör man kanske inte, inte jag iaf, någonsin tror jag. Det är lite jobbigt varje dag, men ändå ok på nåt sätt. Kram!

Jag kanske kan få vara en spindel i taket på BB då? Jag lovar att inte fånga dig Nenne.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!