• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Smint: Vi har också varit på BVC idag. 4 års kontroll!
    Victor ritade en gubbe och babblade en massa om färger. När hon sa att hans skjorta var blå - rättade Victor henne och sa att den minsann var LJUSBLÅ , ha ha ha.... Så klart! Rätt ska vara rätt....
    Han fick godkännt trots att hans gubbe inte var så snygg
    Men den fick öron och hår och han prickade vart kroppsdelarna skulle vara (sen berättade hon att det är flera barn som är ute och "cyklar" vid 4 år och ritar benen på huvudet eller liknande, oj oj)

Han HÖR också, det är helt otroligt! Jag började nästan undra i går om han hade knäck i lurarna, man säger till honom 100 gånger och inget händer Ser gör han med, men det misstänkte jag att han skulle. Han lyckas hitta det mest konstiga överallt, så ingen blindbock där inte.
    Han följde sin kurva, 104 cm lång och 17,5 kg (misstänker att det är ganska normalt).

Det bästa av allt, han fick en tatuering, så nu ska vi hem och se till att den hamnar på ett lämpligt ställe!

MOT dagis!

TJING alla ni underbara

(Vickan och Msw, kan bara hålla med, tråden har lärt mig mycket mycket mycket som jag kan ha användning för i många olika situationer. Tack för att vi finns!)

• snaily

Snorkis
    Hur går det? Tänker på dig och Leffelina! Hoppas hon är ute snart, hon är ju redan STOR! (om ultraljuden stämmer)

MSW
    Grattis och vad kul med fint RUL! Bortsett från moderkakan förstås, men hoppas och tror att den hinner flytta på sig innan det är dags för bebisen att komma ut.

Smint
    400 g på 3,5 v var precis vad Yngla hade gått upp nu senast, när jag tyckte hon gått upp massor! 100 g per vecka eller mer räknas som ok har jag läst någonstans och tagit fasta på. Men de jämför ju förstås med hur mycket barnen brukar gå upp i vanliga fall, och H är väl mycket större än Yngla kan jag tro.
    När åker ni till Gotland? Dejt där kanske - om vi är där samtidigt förstås? Man kanske kan tänka sig en dagsutflykt till ön utanför Ön om Yngla är på humör för utflykter... (och hälsa på er i samband med det alltså, om ni inte vill komma till oss vilket ni gärna får. ) Lite trist bara att sitta i den eländiga färjekön, saknar när jag jobbade där och kunde åka gräddfilen i färjekön.

• Ore

Härligt att Victor är 'godkänd'

Angående vad man pekar ut så har svärmor berättat att min svåger skulle berätta vad han såg på olika kort som de visade, och på ett kort var det en svamp, en tecknad variant... Svågern hade suttit länge alldeles tyst, och till slut sagt att "Jag tror det är en Karl Johan". Han fick godkänt han med

Våra semesterplaner är väl husbygge, som vanligt Sen ska vi försöka komma iväg på något spa, troligtvis utan lillkillen - bara över en natt dock. I övrigt inget särskilt inplanerat... Vi åker till kusten nu i midsommar också, så då kommer vi bort litet. Hade ju litet funderingar på Kolmården, men bestämde oss för att strunta i det nu i år. Får bli senare...

• smint

Snaily.: Tilde åker ned v 27 redan, jag och H kommer vecka 28 och sambon v 29. Så jag är där 28 och 29 Men mamma och pappa bor innan den lilla ön utanför ön så för att hälsa på oss så behöver man inte åka färja Jag har ju inget körkort så jag är rätt fast där när jag väl kommit dit Men en dejt hade varit spännande .

• smint

Snaily igen: Nu fattade jag ang utflykt till ön. Ja färjekön är ett elände, men det gäller att åka innan 9.30 har vi lärt oss. Sedan kommer alla från stan som skall ut  vid 11 är det kö upp till kyrkan. 

• muggles
    Ninnnis skrev 2011-06-13 19:56:34 följande:
    Smygläsare från granntråden kikar in och tror att Snorkis är i v. 37+0 idag, eftersom jag är ganska säker på att vi har samma BF (3 juli).

Styrkekramar till Snorkis och hoppas ni får snitt så snart som möjligt.

*smyger ut igen*
    Ok. Och jag födde ju i v 37+0 och ingen av mina tjejer hade någon som helst problem med andning el annat. De fick apgar 9 10 10 (precis som Moa), skrek omedelbart vid födseln mm. Knäppläkare...

Vänner: "skönt" att höra att Prinsen också snackar i parti och minut. Jag håller på att bli galen på Moa ibland Mundiarré kan man kalla det. Som maken säger: men vet precis vad de tänker för det finns inget filter alls, allt kommer ut. Och man måste bekräfta allt också, annars upprepar Moa det i all oändlighet. Kul att det var bra på Karnelund!
  • muggles
    Fossing77 skrev 2011-06-14 12:43:50 följande:
    När jag väntade Mira sa de att man inte stoppar en förlossning efter v 36+6 för då räknas barnet som fullgånget :) så heja snorkis!
    Och här i Gbg stoppar man inte förlossningen efter v35...

Snorkis: aha så det var pga snitt de kan få problem med andningen - då förstår jag bättre. Skaffa öronproppar förresten! (Det hade jag med till BB kan jag säga...)
  • BrudSommar2006

Cicci, åh, 17,5 kg, ojoj, Iris väger 32 kg, usch.

• muggles
    Lapinette skrev 2011-06-14 16:48:52 följande:
    Har hört att får man ett snällt första barn så brukar man få igen det när man får sin andra .. men vad fasen vet jag i denna fråga . Kör, kör så det ryker! Själv har jag faktiskt börjat fundera på om vi ska skita i alltihopa. Börjar bli en sån där som undviker barn så mycket som möjligt istället.
    Och för oss är det tvärtom - A och B är mindre jobb än vad Moa var ensam, tycker jag (sedan hjälper väl rutinen lite också). Inte för att inte Moa var snäll men hon sov ju så förbannat lite.
  • muggles
    Snorkfröken77 skrev 2011-06-14 19:41:49 följande:

Hallå där ute i sommarnatten!

Bara några få sammandragningar, visserligen med drag i men inte speciellt ofta. Får se vad CTG säger sen. Ingen rumskompis inför natten, jag njuter för fullt! ska kolla på säsongspremiär av SYTYCD

Usch vad jag saknar maken och kissarna!

Du får väl köra lite smyggympa på rummet (utan att doktorn ser)! Upp och stuffa med dig så ska du se att de drar igång!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!