• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Lappis - nej jag tror det är bara snygga killar som jag är så lättsåld! Haha hur bra låter det där egentligen??

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2011-06-14 16:54:03 följande:
    nenne - det känns tröstlöst och såååå avlägset. Ser hela tiden när andra får barn .. och så hoppsan nu har hon visst mage IGEN .. och själv står man där vid GÅ och blir omkullsprungen igen och igen! Tycker det är enklast att "stänga av" och inte komma allt för nära inpå "de små".
    Ja det är helt överjävligt Det är det som är så sjukt, det går verkligen mycket fortare på "andra sidan" än när jag stod still på Gå. Jag fattar inte att det ska vara så orättvist!
  • Lapinette
    porchez skrev 2011-06-14 16:58:28 följande:
    Lappis - nej jag tror det är bara snygga killar som jag är så lättsåld! Haha hur bra låter det där egentligen??
    ... ha det så bra på gymet men jag tycker nog att du ska dra ned på en klass, kör 1,5 timma sen hem och ät!
  • nennesjuttioåtta

fast det är väldigt skönt att inte försöka så jag tror vi håller oss till det ett tag till. Även om vi skjuter skarpt (det är ju måltavlan som inte är så lätt att träffa).

• nennesjuttioåtta

wopidooo, nu cyklar jag hem!

• Lapinette

nenne - nu när du har varit gravid så kanske det funkar "au naturell". Sånt har vi ju hört och "sett" förut. Fast jag förstår känslan att slippa försöka. Jäklar i gatan vad skönt det är att vara lugn och fin filbunke numera. Inget jäkla stress, press och ångest .. nej, nu njuter vi av livet i fulla drag.

Cykla lugnt!

• viktualia

kära NÅN vad ni babblat på sedan jag lämnade er!! ujuj!

*vinkar till Nenne*

Och till Lappis!!!

• viktualia

spanade på potta åt Trollet. På Coop fanns Babybjörns variant för 250 spänn... kollade just IKEAs hemsida.. 19 kronor.. ehum... för de pengarna får jag ju ihop till bensinen som går åt för att åka till grannstadens stora varuhus...

• fru AM

Fast BabyBjörns potta är betydligt bättre än IKEAS ... I alla fall pottstolen med löstagbar insats.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!