• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Jag har redan börjat fundera på nästa års semestrar, synd att man inte har en oändlig semesterkassa att ösa ur och att semesterdagarna dessutom är begränsade...

• nennesjuttioåtta

lappis – jag menar att vi hade kunnat hjälpa er med en bättre hemsida. Chef är hon inte, kontorsansvarig möjligtvis. Det är ok så länge jag har att göra och hon med för då pratar hon inte så mycket. I morgon ska vi på kundmöte så jag har packat skämskudden. Får se hur länge jag står ut. Kanske blir eskimåsväng redan efter sommaren, haha!

• porchez
    Lapinette skrev 2011-06-14 16:13:04 följande:

Shit, jag skrev och så uppdaterade jag och det försvann.

Porchez - det är nytt fast gammalt. Gamla kollegor men nya produkter och det kommer att ta tid för mig att lära mig allt men det går framåt. Ska med ut på möten i veckan och hålla egna i nästa. Det är då jag lär mig mest . Men hur var det, har inte du fått en ny tjänst?

Jag har fått ny tjänst men inte börjat än. Vi håller nu på och letar efter en som ska ersätta mig på mitt gamla jobb. Så just nu känns det super trist här faktiskt, att jobba med nånting som jag bara vill släppa. Men efter semestrarna hoppas vi på att det ska vara igång. Mina kollegor tog det väl dåligt ang. min nya tjänst, som är helt ny inom företaget. Men nu verkar fler och fler acceptera det, vad jag märker så är det en person som fortfarande är sur.
  • Lapinette

BS - då förstår jag (släkt i Alingsås). Och det är ju en av anledningarna till vår rutt (besöka släkt och vänner) men den största är att maken vill köra sin bil. Vi kommer ju att hålla oss inom nästan samma område (när vi väl tagit oss till södra Tyskland) så distansen däremellan blir inte så stor (ca 2-3 timmars bilkörning mellan ställena). Och Alsace är ju pga vårt vinintresse samt att makens bror bor där (men när vi besöker dem så hinner vi aldrig ut till vingårdarna utan det blir släktmiddagar/luncher och leka med barnen) och Engelberg då vi gillar att vandra i berg och bada i azurblå alpsjöar (vi gjorde ju även det i fjol i Slovenien).

• nennesjuttioåtta

oiii! Bara en halvtimme kvar! 

• nennesjuttioåtta

*aaah bingooooooooo* Lappis, måste du fresta så? Här ska också bilas men Sveriges inland är inte så himla upphetsande.

• Liten med Mindre

Hmm - efter alla kommentarer om coola mammor törs jag nog aldrig ta ungarna med på dejt igen. Jag kände mig som den enda på hela stranden som fick yla på min tjej för att få stopp på henne. För mycket upptäckarlust och ignorerande i den tjejen.

• porchez
    BrudSommar2006 skrev 2011-06-14 16:22:36 följande:
    Porchez, bara du vet om han är något att satsa på! Fast om ni eventuellt ska ses i helgen bör du kanske involvera honom i planerna snarast för jag tycker mig ha sett att det har en tendens att inte bli av annars?

Lapinette, oj, vad ni ska resa runt! Hur kom ni på just den där rutten?!

Jag vet inte vad vi ska göra i Alingsås men eftersom maken föräldrar bor där och barnen, eller i alla fall Iris, vill hälsa på hos farmor och farfar så blir det ju alltid en tur dit på sommaren.
    Haha! ja det har du helt rätt i. Alltså hälften av våra misslyckade träffar har jag berott på mig. Jag är helt ärlig så jäkla feg!
  • Lapinette

porchez - vad var det att bli sur över, jäkla avundsjuka! Förstår att det är trist när man har blivit lovad något bättre. Hoppas ni hittar någon snart så du kan dra igång.

nenne - ja, vi behöver göra om vår hemsida. Den är ok men kan absolut förbättras (komiskt vi som jobbar med sånt). Så hon skämmer ut sig när ni är på kundbesök. Låter jobbigt! Och vad då eskimåsväng??!!! Vad har jag nu missat?

• nennesjuttioåtta

jag tror minsann jag har medvind hem också. Jag har ny cykel, går som ett spett!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!