• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

BS - Ja, det är pga snitt de stoppar. Sen vill herr charmtroll att hon ska vara kvar så länge som möjligt för att det ska bli så bra som möjligt för henne när hon kommer ut (jag respekterar verkligen det) Men nu lät det ju som att OM det drar igång igen kanske det blir ett akutsnitt *hoppas, hoppas* Skulle hon födas vaginalt tror jag inte de hade stoppat det idag.
    Fy vad otrevligt med myggallergi, jag har fått sådär någon gång att ett stort område svullnat, jag gissar att den myggan var extragiftig.

Vickan - Jag känner precis likadant för sjukhus, jag avskyr dem. Bara doften får mig att rysa...Så att jag är här helt frivilligt säger en hel del...

Ore - Grattis till systerdöttrarna Jag hoppas på ingen rumskamrat alls Usch jag vaknar för minsta lilla, bara de vänder sig i sängen är jag klarvaken, jättejobbigt...

• viktualia

Snorkis - åååå stackare... oss sjukhushatare emellan!! för egen del vet jag inte varför jag är så anti, har egentligen inget att "skylla på".. men baaaaaaaa för sjukhus!!

Förresten - öronproppar är en bra grej när man sover på otippade ställen!!

BS- fyyy vad hemskt med myggallergi. Ett tips är att man kan äta antihistamin i förebyggade syfte, alltså innan man fått myggbett. Det brukar jag göra när jag är ute och friluftsar. Jag är inte allergisk mot mygg, men myggbett är ju sådär skoj ändå!

Ego - själv har jag en liten orolig herre i famnen. Först sov han en timme lunchsömn i vagnen, sedan fortsatte han i min famn och har sovit en dryg halvtimme här.. jag börjar bli kissnödig och varm.. men gosigt är det förstås..

• BrudSommar2006

Ore, det där var ett svar jag inte ville ha, vi ska dit första veckan i juli! Jaja, vi får väl hålla oss inomhus! Tror att det finns en gång inne för att ta sig mellan där vi bor och Experium, finns en restaurang vi kan ta oss till inhomhus också! Så får vi väl trycka näsan mot rutan resten av tiden...

Innan idag hag jag inte ens tänkt på barnens överkänslighet för myggbett, suck. Nu ska man vara orolig för det också men vi får väl bunkra myggspray.

• BrudSommar2006

Vickan, ja vi får kanske överväga att ge henne i förebyggande syfte men eftersom jag räknar med att det kommer att bli i det närmaste omöjligt att få i henne medicinen alls så lockar det ju inte något vidare...

• smint

BS: Usch stackars små barn med myggallergi, hade ett barn på jobbet som hade det. hela ögat var igenmurat..

Snorkis: Härligt med rapporteringar, men attans att charmtrollet skulle vara överläkare också..  förstår också hans tankar om att det skall vara så bra som möjligt för henne när hon kommer ut, men hon är ju stor nu och snart är dent ju v 38 och då är det ju grönt ju..  Skönt att rumskamraten åkt hem.

så var det sjukt igen, T började egentligen redan i Fredags med lite torrhosta och heshet, men sedan gick det över i mera snor, tänkte att det går nog över snabbt, i helgen var hon rätt ok men igår em hade hon 39 grader och fruktansvärt hes, idag ingen direkt feber men ack så hes.. var hos läkaren men bara virus.. eller han tittade bara i halsen visserigen, tog inget prov.  Så nu får vi se om det var H som smittade ned henne förra veckan eller om det kommer från dagis....

klurar på om hon ev skall få gå på sommarlov nu, hon skall bara gå månd och tisd nästa vecka och denna vecka får vi se hur mkt hon kan gå.. kanske lika bra att bryta nu så vi slipper mera baciller... Sedan åker hon själv till mina föräldrar v 28 så då får jag väl göra allt jag tänkt denna vecka.. Har hon ingen feber på Torsdag så skall farmor ha henne på em så skall jag till jobbet och sommarfika och sedan ta en aw..

• FruCicci

BS, jobbigt med överkänslighet för myggbett! Verkligen!

Snorkis, jag visste inte ens att man måste försäkra dem så fort och inte heller detta med vilken vecka, helt nytt fölr mig. Måste varit min make som skötte allt det där.
    Hur som helst, vi hade inga problem med något sådant.
    Victor låg inte i kuvös eller någonting. Han var perfekt, lite liten kanske men det är ju inte så konstigt så många veckor för tidigt. Kommer ihåg att jag fick mata honom med kopp på BB, helt värdelöst, så jag gjorde det typ 3 ggr, sen ammade jag bara på och han verkade må bra. Lite gulsot hade han så han fick ligga vid fönstret.
    Efteråt så fick vi problem, när Victor var 1 vecka och vi var på bröllop på Gotland ringde överläkaren från Karolinska och gafflade en massa. Det visade sig att hans PKU test inte var så bra. De trodde att han hade fått någon sjukdom., som jag inte kommer ihåg så mycket om men han skille få leva med den hela livet, bla bla.... Hur som helst, han hade inte den och de tog nya tester på honom, sen fick vi väga och mäta honom 2 ggr i veckan hela sommaren. Inget som var jobbigt, bara lite

Förövrigt fick jag Bricanyl med Victor med, från vecka 33 eller så, för min slempropp gick i vecka 32. Fast jag åt dem aldrig
    Jag vet att jag tog det när jag fick de där värkarna den dagen han de fakto kom, men de hjälpte inte då. Då var det kört och han kom som ett skott!

Lill Skorpan kom 2 veckor för tidigt och hade lite gulsot med (jättesöt).
    Den förlossningen gick absolut inte att stoppa heller Herregud, det var det galnaste jag varit med om i hela mitt liv, jag fattar inte hur jag kunde sitta och piffa mig med den smärtan, måste haft mycket hög tröskel. Vet att jag ringde Koko och frågade om det kanske var dax, vad hon trodde, ha ha ha.... 2h senare efter det samtalet var hon ute.

HOPPAS verkligen att du får ett akutsnitt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wieeeeehaaaaaaa heja heja heja Snorkis!
    kan du inte lägga på ditt allra ödmjkaste, charmigaste jag och bara få till det Alltså inte det "det" utan snitten

• BrudSommar2006

Men Cicci, tog du aldrig Bricanylen!!!

Ja vad är oddsen att vi skulle få två myggbettskänsliga barn när ingen av oss har det själva! inte har vi det i släkten heller så vitt vi vet.

• nennesjuttioåtta

träffade en släktings barn med igenmurat öga i helgen, myggallergisk även där. Stackare!

Cicci

Snorkis – håller tummarna!

ego
    åh fy fan vad tråkigt jag har på jobbet idag. ÖKEN! Längtar, längtar hem! Snart får jag cykla hem, tack och lov. Igår regnade det så mycket på hemvägen att jag fick vatten i örat och helt genomsur. Fast jag sjöng högt och skrattade åt eländet, jag var ju dyngsur efter någon minut bara. Idag har jag regnbyxor...

• nennesjuttioåtta

BS – hoppas på snälla mygg i fjällen.

Jag gillar inte mygg men knott är fan etter värre. Var och knatade i en slalombacke i helgen och retade upp ett par miljarder som såklart ska krypa och bita en i hela ansiktet I fäbon är det ju det vanligast förekommande djuret (?) och mer onödigt kryp får man ju leta efter. De fina midsommarkvällarna slutar alltid inomhus för ute kan man inte vara utan att bli uppäten. Finns det ens någon som äter de små jävlarna? Fåglar lär ju inte bli mätta på dem direkt. Döden dö!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!