• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Vad bra att de har koll på er Snorkis! Du mår nog bättre där än hemma ändå? Hoppas så det går fort fram till det är dags på det ena eller andra sättet.  

Är också mycket sugen på Karnelund i sommar men har inte bokat något.

Här är det v 29 imorgon, steg för steg närmare hoppas jag. Svampinfekjtion nr 3 eller så färdigbehandlades i heölgen, efter 48 h klias det igen. Söt mat, värme och sex var tydligen fel. Suck igen och mer Canesten, efter två veckor i rad och totalt behandling i fyra av sex veckor.

• Hattis

Hepp hepp picknickare och alla andra

Snorkis - Skönt att något verkar ha gått fram hos läkaren iaf! Hoppas att du känner att du kan få lite lugn och ro.

Lappis - fortfarande avis på Island, att åka dit och rida islandshäsl på rätt ställe är ett av mina absoluta toppdrömresemål!

Fy vad jobbigt med eländiga svampar September, vet hur det känns. Håller en tumme för att de håller sig borta. Vad jag förstår så får man inte fluconazol som gravid, kanske som ammande? Gissar att du kollat upp detta för länge sedan. Annars är fluconazol underbart, bara en kapsel att svälja så är det klart på ett par dygn.. Inget kladd och inga uppretade slemhinnor.

Skattepengar - fick också en hel del tillbaka men slurp sa det, lite semesterbetalningar, lite bilservice, diverse årsbasisbetalningar och (faktiskt - har vågat lite även om det dumt nog känns som om jag utmanar ödet!) en del babyprylar så var det borta.

Här har jag börjat känna av det lilla livet varje dag igen, men mest under kortare sessioner på kvällarna och inte alltid så tydligt. Ikväll tror jag att den verkligen ligger precis under moderkakan, rörelser känns men som om de vore i bakgrunden. Den kan bättre, det vet jag! Så har jag fastnat i den dåliga spiralen att lägga mig efter kl. 12 på natten igen, känns inte helt smart faktiskt. Har faktiskt försökt att lägga band på tv-tittande och surfande, delvis därav min frånvaro i tråden. Kram på er alla.

• Klockarbol

En mycket kort och trött vink!

Snorkis - Hoppas du har det lite bättre nu när du är inlagd och de kan hålla koll!

Nattinatt tråden

• Liten med Mindre

Snorkis - hoppas att du och Leffelina får må bra nu och att ni snart får kramas på riktigt! (Önskar dig också en skönare BB-säng än de som finns på Södersjukhuset. Aj!)

Söt partykille förresten, från picknicken. Måste nog gräva fram en färskare bild på mina kottar med - det var ett tag sen nu.

BS - flytten går 12 juli, innan dess ska vi dra loss lister och fixa golven. Attans trassel med hantverkandet - för tidigare ägarna har inte legat på för att få försäkringsskadorna åtgärdade, utan vi har fått informera om datum som gäller - och nu verkar de inte hinna klart. *mutter* Just nu går energin till att undersöka hur mycket pengar vi ska hålla inne med tills allt är åtgärdad och betalt av någon annan.

• Snorkfröken77

God morgon! Har sovit ännu sämre i natt En fin kombo av foglossning, hård säng, snarkandes rumskompis har gjort att jag knappt sovit något. Har haft onda sammandragningar från och till och imorse på CTG drog det igång igen, så nu sitter jag här och är totalskakig efter Bricanyl så får vi se vad ronden säger.

BS - Så länge man kommit över 37+0 har jag fått för mig är ok, innan dess räknas de ju som prematura.

För övrigt hade både jag och maken hört fel förra veckan på TUL, hon beräknades tydligen väga 3500 då! Tyst

Älskar bilden på trollet, helskön!!!

Porchez - Förstår precis känslan med instängdhet i lägenheten. Jag älskar verkligen att bo i hus.

• Telis

Snorkis, skönt att ni båda två blir omhändertagna på bästa sätt nu!

• Telis

porchez, jag har världens bästa svärmor OCH en snygg och jättetrevlig svåger som är singel. Jag kanske kan ordna en blind date?

• FruCicci

Spännande Snorkis!
    Min son föddes ju i vecka 36+1, han var tydligen på gränsen till prematur, så vi fick stanna någon dag längre på BB. Men han vägde ju 3030 g nästan 4 veckor för tidigt, var 47 cm lång och typ klar
    Hoppas du åker hem med Leffelina denna gången och inte behöver komma tillbaka igen. Du kanske rent av snittas idag då, efter vad nu ronden säger?
    Håller tummarna! Blir nog bra oavsett

Tack för picknicken alla godingar!
    Trodde att min käre make skulle hämta mina barn, så jag var lite sur att han inte gjorde det, men han hade missuppfattat hur brottom det var. Han menade på att vi alltid sitter i timmar så han trodde inte han behövde skynda sig så för jag skulle få vara sååå länge med er ändå Nåväl, jag är glad att jag kunde vara där så länge som jag var och det var så trevligt! TOPPEN.
    Louise sov mest och Victor lekte riktigt bra själv, så jag är nöjd

Vi var i djuraffären sen och åkte buss och hiss och annat spännande. Handlade lite och gick och badade på Djurgården Så det var en härlig dag rakt igenom!

Kan rekommendera Grisslinge Havsbad på Värmdö, där var vi i söndags hela familjen, super mysigt och det finns allt!

Liten, så flytten går 12 juli, så roligt

Svärmor...... phu jag säger nog Svårmor, medan jag älskar min mamma över allt annat och har en superfin kontakt med henne!
    Min svärmor har sagt vid flera tillfällen att hon inte gillar barn och min Louise har hon haft i knät 1 gång sedan hon föddes! Då var nog ungen 1,5 år. (KNÄPP)

Hattis, härligt med rörelser!

September, redan vecka 29, det är ju helt underbart. Så fort det går för alla andra
    Men svamp är ju inte skoj, kram.

Avslutningsvis, Trollet är en riktig schteeeeeekare Gode tid så söt han var på bilden, och annars med. En riktig goding! Och du är verkligen en skön mamma Vickan, tänkte på det flera gånger i lördags hur cool du var KRAM

• BrudSommar2006

Cicci, din svärmor verkar onekligen vara knepigare än de flesta! Har ni bekanta på Värmdö eller gjorde ni en utflykt själva bara?

Den här helgen har vi Astrid hemma bara, undrar om det blir lättare som vi tror, eller jobbigare för att Iris inte är där och leker med henne!

Snorkis, så det blev mer bricanyl i alla fall. Skönt att du är väl omhändertagen vad det verkar, fast sängarna brukar inte vara någon lek! Man sover ju mycket bättre hemma så ni får se till att komma hem med lillan snart! Bra att ert försäkringsbolag räknar från 37+0, vårt räknat plus/minus två veckor, alltså var det inte bra att gå över mer än två veckor heller vad jag förstod.

Imorgon ska vi ha lunch på Stallmästargården, det ligger ju precis bredvid här, ska bli skönt att slippa matlåda.

Nu har vi fått allergimedicin till Astrid efter morgonens läkarbesök, trodde inte jag skulle få på henne skon imorse. Typiskt att vi har två barn med myggallergi men jag hoppas att det växer bort.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!